خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی:

تا پایان اسفند، ۹۰ درصد مبادلات مالی کشور شفاف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۹۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که بر اساس توافق با بانک مرکزی تا پایان اسفند ماه، ۹۰ درصد دستگاه‌های پُز به سامانه مودیان متصل می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی برگزار شد بحث سیاست‌های ارزی در کشور و استمرار آن در سال بعد بررسی شد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با گزارشی که از وضعیت مبادلات ارزی منتشر شد پیش بینی ما این است که روند افزایش ورود منابع ارزی به کشور تا پایان سال از ۵۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش منابع ارزی است.  

این نماینده مجلس یازدهم از بررسی اجرای قوانین و مقررات و بخش شفافیت اطلاعات مالی و به ویژه تراکنش‌های بانکی در کشور در این جلسه خبر داد و گفت  بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان دولت و بانک مرکزی مکلف بودند تمام درگاه‌های پرداخت را به شکلی از پرونده مالیاتی شفاف برخوردار کنند. متاسفانه علی رغم پیگیری کمیسیون اقتصادی برای اجرای این قانون در دولت قبل بخش عمده‌ای از درگاه‌ها بلاتکلیف بودند.  

سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی در حال ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه های پرداخت الکترونیکی و اتصال آنها به پرونده مالیاتی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که در دولت دوازدهم و بر اساس گزارش میزان اجرای سامانه مودیان مشخص شده که بیش از ۴ میلیون دستگاه پز مشکلات مختلفی داشتند که امکان اتصال آن‌ها به پرونده مالیاتی انجام نشده بود.  

تمام افراد دارای دستگاه پُز باید در سامانه my.tax.gov.ir و اطلاعات خود را ثبت کنند تا بین دستگاه کارت خوان آنها و پرونده مالیاتی آنها هماهنگی ایجاد شود.

پورابراهیمی از تعیین تکلیف وضعیت سامانه مودیان خبر داد و اعلام کرد مقرر شد که تا پایان اسفند سال جاری ۹۰ درصد از درگاه‌های پرداخت به سامانه مودیان به سازمان مالیاتی متصل شوند که این امر به معنی شفاف شدن ۹۰ درصد مبادلات مالی در کشور است.  

به گفته  این نماینده مجلس پایان مهلت اجرای این قانون اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعیین شده است.  

بر اساس این قانون تمامی دستگاه های کارتخوانی که کارت خوان آنها متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال می شونند و هدف از این قانون جلوگیری از فرار مالیاتی کسانی است که نقل و انتقال پول بالایی دارند ولی مالیات نمی دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز