خبرگزاری کار ایران

تأکید صفری بر گسترش همکاری با ترکمنستان در بخش‌های کشاورزی و محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۸۵

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بر گسترش همکاری با ترکمنستان در بخش‌های کشاورزی و محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری، در سفر به ترکمنستان برای بررسی ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با این کشور، با آناگلدی یازمورادوف، معاون رئیس کابینه وزرا ترکمنستان در امور کشاورزی، محیط زیست و دیپلماسی آب دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف با اشاره به همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، بر لزوم گسترش این همکاری‌ها در بخش‌های کشاورزی و محیط زیست تأکید کردند.

در این دیدار، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به تجربه موفق ساخت سد مشترک «دوستی» توسط جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای عرضه دانش فنی اصلاح بذر و پرورش درختان اصلاح‌شده به ترکمنستان تأکید کرد.

وی همچنین ضمن بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، امکان صادرات تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی همچون تراکتور و نیز سموم کشاورزی از ایران به ترکمنستان را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار، یازمورادوف نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون وزیر امور خارجه کشورمان، بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از فرصت‌های تجارت و همکاری دو کشور در بخش‌های کشاورزی و محیط زیست تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز