خبرگزاری کار ایران

صفری در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان:

ایران برای تأمین دسترسی ترکمنستان به بنادر جنوبی‌اش آمادگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۷۳

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران برای تأمین دسترسی جمهوری ترکمنستان به آب‌های آزاد و بنادر جنوبی ایران همچون بندرعباس و بندر چابهار آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری در سفر به ترکمنستان برای پیگیری توافق‌های انجام شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور این کشور به ایران، با رشید مردف، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار، ضمن بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران برای تأمین دسترسی جمهوری ترکمنستان به آب‌های آزاد و بنادر جنوبی ایران همچون بندرعباس و بندر چابهار آمادگی دارد.

وی به علاقه‌مندی ایران به افزایش ترانزیت کالا از طریق ترکمنستان اشاره کرد و اظهار داشت: امکان گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت و گاز، از جمله در ترانزیت حامل‌های انرژی ترکمنستان به کشورهای همسایه از خاک ایران وجود دارد.

لزوم توافق دو کشور در کاهش تعرفه‌های گمرکی، بازگشایی بازارچه مرزی باجگیران، فعال‌سازی مرز مشترک پرسه‌سو و افزایش همکاری استان‌های مرزی دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که صفری مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تلاش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز