خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

راهبرد وزارت امور خارجه ارتقا حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۳۹

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: راهبرد وزارت امور خارجه را در بعد اقتصادی، ارتقای حضور تولیدکنندگان و تجار ایرانی در بازارهای جهانی، به ویژه همسایگان است و بر حمایت کامل از فعالان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در مشهد، عصر روز شنبه، در جمع کارآفرینان خراسان رضوی حاضر و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات آنها قرار گرفت.

در این نشست که به درخواست انجمن صنعت – دانش فرانگران نوین برگزار شد، فعالانی از شرکت‌های مختلف تولیدی و دانش بنیان استان در زمینه؛ فناوری اطلاعات، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، فرش، زعفران، و... حضور داشتند و ضمن معرفی فعالیت‌های کاری خود، به بیان مشکلات موجود در مسیر تبادلات و توسعه همکاری‌های خارجی خویش پرداختند.

صفری در این دیدار، پس از استماع سخنان مدیران شرکتهای مذکور، از اقدامات انجام شده توسط اعضای این مجمع برای معرفی کالای ایرانی و صادرات محصولات تولیدی تشکر کرد و گفت: با اقدامات فراوان انجام شده توسط معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، توافقات خوبی برای تامین نیازهای تجاری کشورهای همسایه و دوست صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی به ویژه خراسانی که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، می‌توانند با اغتنام از این فرصت، در جهت گسترش حضور خود در بازار این کشورها استفاده کنند.

این دیپلمات ارشد راهبرد وزارت امور خارجه را در بعد اقتصادی، ارتقای حضور تولیدکنندگان و تجار ایرانی در بازارهای جهانی، به ویژه همسایگان دانست و بر حمایت کامل از فعالان اقتصادی تاکید کرد.

صفری همچنین توصیه‌هایی را در زمینه تجارت خارجی و نحوه تعاملات در محیط تجاری بین‌المللی به حاضران ارائه کرد.

در پایان، مدیر این انجمن، ضمن تشکر و قدردانی از حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در این جمع، نشان عضویت افتخاری انجمن را به همراه لوح یادبود، به دکتر صفری اهداء نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز