خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران تهران به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۳۳۸

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:هفتمین دوره انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران تهران روز جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی و در بستر بلاکچین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید ستار هاشمی  با اعلام این‌که هفتمین دوره انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران تهران روز جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی و در بستر بلاکچین برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران برای نخستین بار با استفاده از فناوری های نوین و به صورت هوشمند برگزار می‌شود.

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برخی از ویژگی های انتخابات الکترونیک از جمله أخذ رأی بصورت رمز شده و محرمانه، شمارش دقیق و صحیح آرا ،امکان اعتبارسنجی مجدد برگه رأی ، تضمین صحت آرای أخذ شده و امکان گزارش دهی میزان مشارکت  افزود: رأی‌گیری این دوره از انتخابات  کانون سردفتران و دفتریاران به صورت هوشمند و بر بستر فناوری بلاکچین انجام می‌شود. همچنین فرآیند احراز هویت رأی دهندگان در این انتخابات نیز به صورت برخط و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص روند برگزاری این انتخابات و فرآیند اخذ رای و شمارش آرا تشریح کرد: در مرحله اول فرآیند احراز هویت صورت می‌گیرد که واجدین شرایط ابتدا با حضور در جایگاه ویژه‌ای که از  پیش تعیین شده است، با وارد کردن سریال و شماره ملی خود به صورت برخط و هوشمند و پس از تشخیص چهره توسط سامانه پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی احراز هویت می‌شوند، سپس رأی دهندگان می‌توانند رأی خود را به صورت رمزنگاری شده  بر روی شبکه توزیع شده بلاکچین سامانه انتخابات ثبت کنند.

هاشمی  در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله پایانی انتخابات نیز هیئت نظارت با استفاده از کلیدهای رمزگشایی ، آرای مأخوذه را شمارش خواهند کرد که به این ترتیب تمامی مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی و هوشمند صورت خواهد گرفت که این امر موجب شفافیت رای گیری و از بین رفتن تخلفات احتمالی و حصول سریع نتایج بدون خطا و اشتباه خواهد بود.

وی همچنین افزود بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در زیست‌بوم ثبت کشور در شئون مختلف از برنامه‌های جدی معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که برگزاری اولین انتخابات الکترونیکی و بلاکچینی کانون سردفتران و دفتریاران تهران نیز در همین راستاست.

گفتنی است؛ در هفتمین دوره انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران تهران در مجموع ۵۸ نفر نامزد انتخابات هستند که از این تعداد ۴۳ نفر نامزد سردفتری و ۱۵ نفر نامزد دفتریاری هستند و مجموع واجدان رای نیز بیش از ۴۳۰۰ نفر خواهند بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز