خبرگزاری کار ایران

امیر نصیرزاده در جمع خبرنگاران:

افزایش سطح همکاری‌های دفاعی با دولت عراق را دنبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۱۶

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به دنبال افزایش سطح همکاری‌های دفاعی خود با دولت عراق هستیم.

به گزارش ایلنا، امیر نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه دیدار با سپهبد ستاد مزهر محسن العلاق رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق با بیان داشت: دو کشور ایران و عراق ظرفیت‌های خوب و مشترکات زیادی دارند به همین جهت در حوزه دفاعی همکاری‌هایی شروع شده که البته به دنبال افزایش سطح همکاری‌های دفاعی خود با دولت عراق هستیم.

وی افزود: منطقه‌ای که دو کشور ایران و عراق در آن قرار دارند مهم است، زیرا علاوه بر موقعیت ژئوپولتیکی از ذخایر انرژی زیادی نیز برخوردار هستند که این باعث شده تا برخی سیاست مداران دنیا و کشورهای استکباری نسبت به این دو کشور طمع داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: تأمین امنیت و منافع دو کشور ایجاب می‌کند تا ایران و عراق با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ از سوی دیگر افزایش تعاملات باعث افزایش همکاری‌های اقتصادی هم می‌شود.

امیر نصیرزاده تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در راستای تأمین امنیت دو کشور بود، زیرا دشمن امنیت منطقه را هدف قرار داده و از این طریق به دنبال آن است تا با ایجاد نا امنی به اهداف خود دست یابد.

سپهبد ستاد مزهر محسن العلاق رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق نیز درباره مبارزه با تروریسم اظهار داشت: برای مبارزه با تروریسم نیازمند افزایش همکاری‌های مشترک بین تمام کشورهای منطقه هستیم از این روی مرکز تبادل اطلاعات بین عراق، ایران، سوریه و روسیه ایجاد شده که البته همان‌گونه که عنوان شد تحقق این مهم نیازمند افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه بین الملل است.

وی افزود: دیدار بخشی از سفر ما به ایران نیز در همین راستا بود تا یادداشت تفاهمی را برای تحقق این موضوع اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز