خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه:

تأخیر در برگزاری آزمون به دلیل حساسیت قانون مجوزهای کسب و کار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۴۲

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: حساسیتی که در مورد آزمون ایجاد شده است به سبب قانون است که باید به درستی انجام شود. ریاست محترم قوه قضاییه تاکید داشتند مر قانون باید اجرا شود، مر قانون بگوید ۳ هزار نفر یا ۳۰ هزار نفر آن را اعلام می‌کنیم و این یک امر بدیهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره آزمون وکلا و کارشناسان قوه قضائیه گفت: آزمون فوق‌العاده بلاتکلیف است. اگر برگزاری برای خود ما به تنهایی بود تصمیم‌گیری راحت بود، اما در ماده ۵ تبصره گذاشتند نظارت بر عهده قوه قضائیه است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: بشخصه این موضوع را با دقت بررسی می‌کنم، برای این که در ماده ۵ قانون مجوزهای کسب و کار را گذاشتند لذا باید از این طریق عمل شود از همین رو حساسیت به جا است.

وی تاکید کرد: رایزنی با سازمان سنجش و نمایندگان انجام شده است، تلاش این است حق کسی ضایع نشود اگر تاخیری صورت‌گرفته به دلیل این حساسیت است که با یک عمل خوب موضوع حل شود و بدین صورت حقی از داوطلبان و مردم تضییع نشود.

عبدلیان‌پور درباره اعلام نتایج آزمون وکلا و کارشناسان قوه قضائیه گفت: در آینده بسیار نزدیک نتایج اعلام خواهد شد.

وی درباره این‌که فشاری روی مرکز برای اعلام نتایج آزمون وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ فشاری نیست، حساسیتی که ایجاد شده است به سبب قانون است که باید به درستی انجام شود. ریاست محترم قوه قضاییه تاکید داشتند مر قانون باید اجرا شود، مر قانون بگوید ۳ هزار نفر یا ۳۰ هزار نفر آن را اعلام می‌کنیم و یک امر بدیهی است.

عبدلیان‌پور درباره برگزاری آزمون شفاهی بیان کرد: آزمون شفاهی نداریم اما گزینش داریم که به موجب قانون است و انجام خواهیم داد و یک امر طبیعی است زیرا افرادی که می‌خواهند درباره جان، مال و ناموس مردم اظهار نظر کنند، باید گزینش شوند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مورد ظرفیت پذیرفته شدگان گفت: بحث نمره و تراز مطرح است، عزیزان در قوه قضائیه و مجلس فرمودند اگر بحث تراز و نمره مطرح شود، تعداد افرادی که جذب می‌شوند، بسیار فرق می‌کند، لذا منتظر تفسیر قانونی هستیم.

وی در خصوص اطاله دادرسی در دادگاه‌ها اظهار داشت: کارشناسی موضوع بسیار مهمی است. موارد زیادی از حجم اطاله دادرسی‌ها و حجم پرونده‌ها به دلیل همین بحث‌های کارشناسی است قطعا اگر‌حل شود بسیاری از موارد دادگاه‌ها حل خواهد شد و در این فرآیند کمک می‌کنیم، مقدماتی انجام شده است و روند کارشناسی را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز