خبرگزاری کار ایران

رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان:

ایران هیچ‌گونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۷۰۹

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران هیچ‌گونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن به‌کار گیرد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در پاسخ به تماس تلفنی نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، روابط دو کشور را تاریخی و عمیق توصیف کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی پایدار تهران – ایروان تاکید کرد.

وی با اشاره به درگیری‌های روزهای گذشته در قفقاز، گفت: پایبندی امضاکنندگان بیانیه سه‌جانبه آتش‌بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.

رئیس‌جمهور با اشاره به بیانات راهبردی رهبر انقلاب در دیدار اخیر با روسای جمهور روسیه و ترکیه مبنی بر حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مرزهای خود در منطقه قفقاز و مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر آنها، اظهار داشت: ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن بکار گیرد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گزارشی مفصل از درگیری‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ارائه داد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران – ایروان، بر آمادگی کشورش برای تسهیل در ترانزیت کالا میان دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های زیرساختی از جمله راه و انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز