خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

موفقیت دولت، موفقیت کشور قلمداد شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۷۱

معاون اول رئیس دولت یازدهم و دوازدهم در یادداشتی نوشت که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ آخرین روز مسئولیت اجرایی من در دولت بود. در دفتر خاطراتم در آن روز نوشته بودم: 

"دوره انتقال دولت‌ها که از روز تنفیذ آغاز می‌شود تا روز تشکیل دولت جدید دوره حساسی است که باید آن را با تدبیر رئیس‌جمهور کوتاه و البته مدیریت کرد. به همین اساس، من پس از مراسم تحلیف، با آقای رئیس‌جمهور ملاقات کردم و با توجه به حساسیت مدیریت دوره انتقال پیشنهاد کردم که ایشان معاونین خود خصوصا معاون اول را سریع‌تر نصب کند. با انجام این کار و انتصاب جناب آقای دکتر مخبر به معاون اولی در روز ۱۷ مرداد ماه، عملا مسئولیت ۸ سال معاون اولی من به پایان رسید.

پس از ملاقاتی کوتاه با دکتر مخبر و انتقال برخی مسائل به ایشان، به اتفاق به جلسه هیأت دولت رفتیم. این جلسه را مثل جلسات گذشته من اداره کردم. با اتمام اخبار و دستورکار (مصوبات) به انگیزه خداحافظی، چند دقیقه از دولت در هشت سال گذشته و مشکلات پیش‌رو سخن گفتم. تأکید کردم برای هر ایرانی علاقه‌مند به سرنوشت کشور و بهبود وضع مردم، موفقیت دولت در حل مشکلات جامعه مهم است و ما هم در این روند هر کمکی از نظر فکری و مشورتی لازم باشد، انجام می‌دهیم. بعد تعداد زیادی از اعضای دولت دست بلند کردند تا صحبت کنند.

نمی‌شد به همه وقت داد. فقط آقایان ظریف، زنگنه، نهاوندیان، امیری، آذری جهرمی و خانم ابتکار هر کدام چند جمله از نقش من در دولت و اقداماتم گفتند و در پایان هم آقای رئیسی چند جمله‌ای سخنرانی کردند و تشکر."

من در این یکسال به قولی که دادم صادقانه عمل کردم و بنا به درخواست رئیس‌جمهور و معاون اول، با نوشتن نامه‌ها و گفت‌وگوهای حضوری و تلفنی، در حد توان و بنا به تجربه‌ام در مواجهه با مسائل مشابه و دشوار گذشته، راهبردها و راهکارهای مشخصی ارائه دادم. هنوز هم بر این باورم که ایران عزیز فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی به‌ویژه از نظر نیروی انسانی برای غلبه بر مشکلات پیش رو دارد.

سیاست خارجی سازنده (بی‌تحریم و بی‌تنش)، از جمله همین فرصت‌هاست. علاوه بر این، داشتن برنامه‌ای جامع و شفاف و تیمی کاردان و هماهنگ، می‌تواند عامل بهبود وضعیت اقتصاد کشور و گشایش در معیشت مردم باشد. امیدوارم دولت محترم به پیشنهادها و راه‌حل‌های کارشناسانه و دلسوزانه بیشتر اعتنا کند و از انتقادات با سعه‌صدر استقبال نماید.

باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز