خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

سرریز فناوری‌های وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۷۱

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: در راستای وظایف ذاتی وزارت دفاع ما مسئولیت پشتیبانی از نیروهای مسلح در ابعاد تجهیزاتی تسلیحاتی را برعهده داریم اما وظایف دیگری هم برای ما تعریف شده که در جهت کمک به صنعت کشور است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در آیین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو که با حضور وزیر صمت رونمایی شد، گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال‌های اخیر داشته است کمک به سایر صنایع را در دستورکار خود قرار داده و تلاش داریم سرریز فناوری‌ها و توانمندی‌های موجود در وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار دهیم و خوشبختانه در این عرصه نیز کارهای بسیار بزرگ انجام شده است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه توانمندی‌های دانش بنیان وزارت دفاع، حدود ۱۱۰۰ محصول را که در حوزه‌های غیر نظامی توسط وزارت دفاع تولید شده است را شاهد هستید اما کار انجام شده در وزارت دفاع و نیروهای مسلح بسیار گسترده‌تر از اینهاست.

به گفته این مقام عالی نظامی، خدمات وزارت دفاع در سال ۱۴۰۱ در تولید محصول و خدمات غیر نظامی در بخش غیر دولتی، رشد دو و نیم برابری داشته است، اظهار داشت: وزارت دفاع همراهی و همکاری با بخش صنعتی و خصوصی را در دستورکار خود قرار داده است و با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهور و فرماندهی کل قوا این امر با سرعت و شدت بیشتری در حال انجام است.

آشتیانی با اشاره به بازدید وزرا و مسئولان مختلف از نمایشگاه توانمندی‌های دانش بنیان وزارت دفاع تصریح کرد: قطعاً بازدید مسئولان و وزرا از این توانمندی‌ها می‌تواند تاثیر راهبردی بر تامین نیازهای بخش‌های مختلف کشور از درون کشور و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد، وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی، ریلی و بحث‌های تخصصی الکترونیک و مهندسی نفت، پتروشیمی و بسیاری از حوزه‌های دیگر دارای علم و تجارب و فناوری‌های بسیار پیشرفته است.

وی افزود: با توجه به رشدی که وزارت دفاع در این سال‌ها داشته، قطعاً اگر این توانمندی‌ها به سایر بخش‌هایی که نیاز به این فناوری‌ها دارند انتقال پیدا کند، می‌تواند بسیار موثر باشد.

وزیر دفاع در خصوص همکاری مشترک با صنعت خودروسازی کشور خاطرنشان کرد: اگر ارتباطات و تعاملات و هم‌افزایی میان بخش‌ها و دستگاه‌های موجود در کشور را افزایش دهیم، می‌توانیم به پیشرفت کشور سرعت بیشتری ببخشیم. وزارت دفاع این آمادگی را دارد که با سایر دستگاه‌ها همکاری داشته و توانمندی‌ها و دانشی را که به آن دست یافته را در اختیار این بخش‌ها قرار دهد. 

آشتیانی با بیان اینکه سایر بخش‌ها نیز باید خواستار این همکاری باشد، ابراز داشت: آنها باید بیایند اعلام نیاز کنند، ایده بدهند و با همکاری و همراهی، آن ایده و نیاز پیگیری شده، پرورش‌یافته و تبدیل به محصول و توسعه فناوری شود. 

وی اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی در وزارت دفاع نداریم و هر بخشی از کشور که به وزارت دفاع مراجعه کند قطعاً می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و کارهای بزرگی را با همراهی و همکاری آنها انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز