خبرگزاری کار ایران

لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۴۹

نمایندگان مجلس با اصلاحات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه  توسعه مناطق آزاد تجاری- صنعتی انزلی با ۱۶۸ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن لایحه اصلاح شده به شرح زیر است:

ماده‌واحده‌

‌محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی به مساحت ۸۶۰۹ هکتار بر طبق نقشه پیوست که به‌تصویب هیأت وزیران رسیده است، تعیین می‌گردد.

تبصره- به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان دو هزار هکتار مطابق نقشه پیوست اضافه نماید.

۱- عنوان لایحه به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی»

۲- تبصره ماده واحده حذف و پنج تبصره به شرح زیر به ماده واحده الحاق می‌شود:

«تبصره ۱- هرگونه تغییر کاربری اراضی، خارج از ضوابط قانونی در محدوده‌های الحاقی موضوع این قانون ممنوع و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلودگی زیست محیطی در کل محدوده منطقه الزامی است. پس از تصویب این قانون، هرگونه تغییر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی منوط به پیشنهاد هیأت وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

تبصره۲- واردات کالا از خارج کشور به محدوده‌های الحاقی جدید موضوع این قانون به استثنای محدوده فرودگاهی، به‌منظور عرضه به مسافران ممنوع و اعطای معافیت کالای همراه مسافر از محدوده‌های مذکور به سرزمین اصلی صرفاً شامل کالاهای تولیدشده در آن مناطق می‌باشد.

تبصره۳- اعمال امتیازات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا در مناطق الحاقی موضوع این قانون به استثنای مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز طرحهای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای مناطق، منوط به تأیید محصورشدن محدوده مورد نظر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار آن در مبادی ورودی و خروجی منطقه است. سازمان منطقه می‌تواند بخش‎هایی از محدوده‌های الحاقی جدید را به تدریج محصور و پس از تأیید و استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی‌نمودن محدوده اقدام کند.

تبصره ۴- سازمان منطقه موظف است ظرف یک‌سال ونیم پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، طرح جامع منطقه را با در نظر گرفتن محدوده الحاقی جدید، با رعایت اسناد و طرحهای ملی بالادستی تهیه و برای تصویب به شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ارائه کند. شورای‌عالی موظف است حداکثر ظرف شش‌ماه نسبت به تصویب طرح جامع اقدام نماید و مراتب را جهت اجراء ابلاغ کند.

تبصره۵- دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مکلف است هر شش‌ماه یک‌بار گزارش عملکرد منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی را تهیه و به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز