خبرگزاری کار ایران

۲ هزار و ۴۱۵ نفر زندانی جرایم مالی از ابتدای سال با کمک ستاد دیه آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۵۴

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون، با برگزاری جشن‌های گلریزان و در قالب پویش‌های مختلف، ۲ هزار و ۴۱۵ نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، سیداسدالله جولایی امروز در نشست خبری با خبرگاران با اشاره به فعالیت ستاد دیه کشور از سال ۱۳۶۹، اظهار کرد:  از ماه مبارک رمضان سال ۶۹ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار بدهکار جرایم غیرعمد آزاد شدند که رهایی از بند این تعداد افراد با عنایت خداوند و همکاری مردم نیکوکار محقق شده است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور افزود: اکنون تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۶ زندانی جرایم غیر عمد در حبس به سر می برند که ۸ هزار و ۳۳۳ نفر از این زندانیان مربوط به محکومیت‌های مالی است.

وی ادامه داد: از مجموع محکومان جرابم مالی که از ابتدای سال جاری از حبس رهایی یافته اند، ۱۲۱ نفر زن و ۲ هزار و ۲۹۴ نفر مرد بوده اند.

جولایی با تشکر از مقام معظم رهبری جهت حمایت از فعالیت ستاد دیه، افزود: ایشان بیشترین کمک را در بین نیکوکاران کشور به ستاد دیه داشتند.

وی در ادامه از سران ۳ قوه نیز جهت کمک های مالی و حمایت از ستاد دیه تشکر کرد و افزود: رئیس قوه قضاییه علاوه برکمک مالی به ستاد دیه کشور در حقیقت حامی ستاد دیه هستند.

بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد سال جاری مربوط به بدهکاران مالی چک است

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در ۴ ماه نخست سال جاری مربوط به بدهکاران مالی چک با تعداد یک هزار و ۶۶۹ نفر است، اضافه کرد: از تعداد ۲ هزار و ۴۱۵ زندانیان آزاد شده از حبس در سالجاری ( ۴۳۸ زندانی پرداخت مهریه، ۲۵۶ زندانی نفقه، ۱۳ زندانی حوادث رانندگی، ۱۶ زندانی حوادث کارگاهی، ۲۳ زندانی محکوم به جرایم شبه عمد) بوده اند.

جولایی افزود: طلبکاران در خط مقدم کمک به زندانیان جرایم غیرعمد با گذشت از مبلغ بدهی هستند. 

وی با بیان این که مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری، رقم قابل توجهی حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: همکاران ما برای جلب رضایت آموزش دیده و اقدامات موثری انجام می دهند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با اشاره به گذشت ۵۰ درصدی از طلب شکات در گذشته، افزود: در سالجاری ۳۱ درصد گذشت از طلب را داشتیم که با توجه به شرایط اقتصادی این میزان گذشت نیز قابل تقدیر است.

۹۸ در صد زندانیان آزادشده توسط ستاد دیه زندانیان مالی بوده اند

جولایی با بیان اینکه گزینش زندانیان واجد شرایط کمک ستاد دیه جهت آزادی با بررسی و بدون اعمال سلیقه است، افزود: ۹۸ در صد زندانیان آزادشده توسط ستاد دیه زندانیان مالی بوده اند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و سوگواری برای اباعبدالله الحسین (ع) از مردم عزادار حسینی خواست تا به حرمت این ماه با حضور در صحنه موجبات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بیشتری را فراهم کنند.

جولایی با اشاره به کمک های ویژه هیئت‌های عزاداری جهت آزادی زندانیان در سال‌های اخیر، افزود: از حسینیه اعظم زنجان انتظار بسیاری است به دلیل اینکه حضور فراوان مردم داریم تا با همکاری ستاد دیه استان و مستقر کردن صندوق‌هایی در مسیر عزاداران به آزادی زندانیان کمک کنند.

وی عنوان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان نیز مبلغی را به ستاد دیه کمک کردند که این اقدام نیکوکارانه آنها نشانگر ترویج فرهنگ خیر است؛ خرد و کلان، پیر و جوان و زن و مرد همه برای احسان همواره قدم برمی‌دارند.

صلاق صوری برای دریافت کمک از ستاد دیه

جولایی در خصوص کاهش آزادی زندانیان مهریه نیز، گفت،: به دلیل این بود که در برخی استان‌ها شاهد توافق‌های برخی زوجین برای طلاق و دریافت مهریه از ستاد دیه بودیم که طبق تحقیقات مشخص شد این توافق‌ها صوری و غیر واقعی است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور تاکید کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت وام با اولویت زندانیان زن و زندانیان مهریه اختصاص یافته که مقرر شد به زندانیان مهریه پس از تحقیقات و صحت‌سنجی، این وام پرداخت شود.

جولایی همچنین با بیان اینکه هموطنان می توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم مالی علاوه بر مراجعه حضوری به نمایندگی های ستاد دیه در کل کشورمی توانند به پایگاه دیه به نشانی(WWW.ipro.ir )مراجعه کنند و یا مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب‌های « ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی» واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز