خبرگزاری کار ایران

سفیر جدید ایران در هند انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۲۳۳

با پیشنهاد وزیر امور خارجه و موافقت رییس جمهور «ایرج الهی دهقی» به عنوان سفیر جدید ایران در هند انتخاب شد .

به گزارش ایلنا، ایرج الهی دهقی قرار است در آینده نزدیک به عنوان جانشین «علی چگینی» راهی دهلی نو شود و ریاست نمایندگی ایران در هند را بر عهده بگیرد .

سفیر جدید در هند، پیش از این رئیس اداره دوم اوراسیای وزارت امور خارجه بوده است.

همچنین «محمود ادیب» که پیش از این مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بوده، قرار است به‌عنوان سفیر جدید ایران در گرجستان و به‌جای «اکبر قاسمی»، عهده‌دار سفارت ایران در تفلیس شود.

«مجتبی امانی» رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره به‌عنوان سفیر ایران در لبنان منصوب شد. او جایگزین «سید محمدجلال فیروزنیا» شده است.

«حسین غریبی» به‌جای «مسعود ادریسی کرمانشاهی»، سفیر ایران در لهستان شد. او سابقه سفارت ایران در پرتغال را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام «سیدخلیل ساداتی امیری» سفیر جدید ایران در «سیرالئون» شد.

«سیدمجید قافله باشی» معاون پژوهشی و مطالعاتی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری چک شد.

«علی بحرینی» به‌عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو به‌جای «اسماعیل بقایی هامانه» عهده‌دار این سمت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز