خبرگزاری کار ایران

الشرق الاوسط گزارش داد؛

محورهای اصلی مذاکرات سران روسیه، ترکیه و ایران به روایت مقام روس

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۴۶۶

یک مقام روس از محورهای اصلی مذاکرات سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران که قرار است طی ساعات آینده برگزار شود، خبر داد..

به گزارش ایلنا، یک مقام روس از محورهای اصلی مذاکرات سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران که قرار است طی ساعات آینده برگزار شود پرده برداشت.

یک مقام روس در گفت‌وگو با نشریه «الشرق الاوسط» خبر داد که موضوعات اصلی مورد بحث در نشست سران روسیه و ترکیه و ایران در تهران عملیات نظامی ترکیه و موضعی مشترک در قبال حملات اسرائیل به سوریه است.

این منبع افزوده که موضوع حملات اسرائیل به سوریه اخیرا با مواضع روشن مسکو هم مواجه شده است و به نظر می‌آید که روسیه در حال ایجاد یک سیاست مشخص در این باره است.

از سوی دیگر، این منبع تأکید کرده که پوتین «نگرانی‌های اردن و دیگر طرف‌ها درباره افزایش نفوذ ایران در سوریه» را هم با مقامات ایرانی در میان خواهد گذاشت.

این مقام روس صدور بیانیه مشترک یا توافقات تازه در این نشست را بعید دانسته اما تأکید کرده که این نشست به تفاهماتی خواهد انجامید که احتمالا تأثیر آن در آینده نزدیک آشکار خواهد شد و افزوده که این تفاهمات به وضعیت مرزهای جنوبی و شمالی سوریه و موضوع حضور ایران و عملیات ترکیه در خاک سوریه مربوط می‌شود.

به گفته این مقام، نحوه تعامل با حضور آمریکا در سوریه هم از اولویت‌های مرحله آینده سیاست روسیه خواهد بود که لازم است تفاهماتی در این باره با شرکای ایرانی و ترکیه‌ای انجام شود.

پرونده دیگری که اخیرا پررنگ شده و نیاز به تفاهمات بیشتر سه کشور دارد، مسئله کمیته تدوین قانون اساسی سوریه است که اخیرا روسیه با برگزاری جلسات آن در ژنو مخالفت کرده است.

روز یکشنبه، «گر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، پس از اعلام لغو جلسه تازه کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، در تماس با «علی اصغر خاجی»، معاون وزیر خارجه ایران، همین موضوع را بررسی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز