خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

آنکارا از حضور ایران در نشست ژنو۲ حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۵۷

داووداوغلو در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی ترکیه تاکید کرد که از شرکت ایران در نشست ژنو ۲ پشتیبانی می‌کنیم.

«احمد داووداوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته است که این کشور از حضور ایران در گفت‌وگوهای پیش‌رو برای یافتن راه حل برون رفت از بحران سوریه پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس تی‌وی٬ داووداوغلو در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی ترکیه تاکید کرد: «از شرکت ایران در نشست ژنو ۲ پشتیبانی می‌کنیم.»

همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرده است که ایران باید برای حضور در نشست آتی با هدف پایان دادن به ناآرامی‌های مرگ‌بار در سوریه، دعوت شود. وی هر گونه پیش شرط برای حضور ایران در نشست ژنو۲ را رد کرده و این اقدام را «غیر سازنده» خواند.

آلمان نیز مشارکت ایران در نشست آینده ژنو ۲ با موضوع پایان دادن به درگیری‌های حدود سه ساله سوریه را خواستار شد.

«فراک والتر اشتاینمایر» وزیر خارجه آلمان گفته است که میانجی‌گران بین‌المللی باید تلاش کنند تا همسایگان سوریه، از جمله ایران را نیز(در مذاکرات ژنو ۲) دخیل کنند.

مطابق برنامه٬ قرار است نشست ژنو ۲ در دو بخش در سوییس برگزار شود. روز ۲۲ ژانویه(۲ بهمن) بخش آغازین این رویداد در شهر «مونترو» سوییس برگزار شده و سپس روز ۲۴ ژانویه در دفتر سازمان ملل در ژنو ادامه خواهد یافت.

کنفرانس ژنو ۲ به عنوان فرصتی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه در نظر گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز