خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه در گفت‌وگو با رسانه عراقی:

وزرای خارجه ایران و عربستان به بغداد می‌روند/ به زودی؛ اعلام از سرگیری روابط تهران و ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۶۷۷

بغداد آماده میزبانی نشست مهمی میان ایران و عربستان سعودی با هدف اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض می‌شود.

به گزارش ایلنا، روزنامه عراقی المدی اعلام کرد که بغداد آماده میزبانی نشست مهمی میان ایران و عربستان سعودی می‌شود که انتظار می‌رود ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض پس از سال‌ها قطع روابط، در آن اعلام شود.

ناظران بر این باورند که میانجیگری عراق سهم بسیار بالایی در بهبود شرایط و عبور از اختلاف‌نظرهایی داشت که منطقه بسیار از آن رنج برده است.

عامر الفایز عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق در گفت‌وگو با المدی گفت: میانجی‌گری که عراق میان ایران و عربستان سعودی انجام داده با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان این کشور و ارسال پیام‌های مثبت به جهان انجام شده است.

به گفته فایز، عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تقویت روابط ایران و عربستان موفق بوده است.

وی همچنین اعلام کرد که به زودی دیداری در سطوح بالا میان تهران و ریاض در عراق انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آرامش در روابط ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر منطقه دارد، گفت: همه می‌دانند که عراق به منطقه‌ای برای تسویه حساب‌ها تبدیل شده بود و از قطع روابط میان عربستان و ایران رنج برد.

یک مقام دولت عراق هم به المدی اعلام کرد که مرحله نشست‌های امنیتی میان ایران و عربستان به پایان رسیده و امروز به برگزاری نشست‌هایی با ماهیت دیپلماتیک روی آورده‌ایم و انتظار می‌رود وزرای خارجه ایران و عربستان برای اعلام از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور به بغداد بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز