خبرگزاری کار ایران

راب مالی:

مذاکرات دوحه اتلاف وقت بود/ درخواست‌های ایران در نشست دوحه ارتباطی به توافق هسته‌ای نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۹۳

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اظهارنظر درباره مذاکرات اخیر ایران و آمریکا در دوحه، تاکید کرد که همچنان برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران زمان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با (ان پی آر) به جزئیات مذاکرات اخیر ایران و آمریکا در دوحه اشاره کرد.

وی در این باره مدعی شد: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات خواهان یک تلاش دیگر برای ازسرگیری مذاکرات بود و از هر دو هیأت ایران و آمریکا برای برگزاری نشست در دوحه دعوت کرد به این امید که طرف ایرانی تمایل داشته باشد چیزی را به ما عرضه کند و اراده خود را نشان دهد اما متأسفانه در این دور نتوانست پاسخی به ما بدهد و به نوعی این دور از مذاکرات اتلاف وقت بود.

وی افزود: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، بار دیگر طرح بسیار مفصلی از آن چه گمان می‌کرد برآیند منصفانه‌ای خواهد بود روی میز قرار داد و ما گفتیم برای آن توافق آمادگی داریم، طرفی که پاسخ مثبت نداد، ایران بود.

مالی همچنین گفت که ایران در نشست دوحه تقاضاهای جدیدی داشت که هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای نداشت و بخشی از آن قبلاً به ما و اتحادیه اروپا مطرح شده بود و اعلام کرده بودیم که این موضوعات بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه در حال حاضر مذاکرات بین ما و ایران نیست بلکه بین ایران با خودش است تا به این نتیجه برسد که آیا برای بازگشت به پایبندی و توافق هسته‌ای آمادگی دارد یا خیر، گفت: ما آمادگی داریم و آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین ادعا کرد که ایران اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب را در اختیار دارد و می‌تواند ظرف چند هفته این کار را انجام دهد اما دولت بایدن تمایل دارد در صورت آمادگی ایران، به توافق بازگردد. هنوز زمان برای بازگشت به برجام وجود دارد و امیدواریم که ایران چنین مسیری را برگزیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز