خبرگزاری کار ایران

نشست کمیته ملی آیورا در معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۸۷۵

چهارمین نشست کمیته ملی اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در محل معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، چهارمین نشست کمیته ملی اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در محل معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان توسعه تجارت، سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، صندوق نوآوری، سازمان شیلات، وزارت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان هواشناسی، معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و وزارت امور خارجه گزارش‌هایی از فعالیت‌ها و تعاملات خود با سازمان «آیورا» ارائه کردند.

همچنین نمایندگان مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری آیورا (مستقر در تهران) گزارشی از فعالیت‌های این نهادِ وابسته به آیورا را در اختیار حاضرین قرار دادند. در ادامه، شرکت کنندگان در خصوص موضوعات دستورکارِ نشست آتی کمیته عالی آیورا که قرار است در اوایل مردادماه در بنگلادش برگزار شود به تبادل نظر پرداختند.

یادآور می‌شود، اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) مرکب از ۲۳ کشور شامل آفریقای جنوبی، هند، ایران، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، سریلانکا، استرالیا، امارات، عمان، یمن، بنگلادش، کنیا، موریس، تانزانیا، ماداگاسکار، موزامبیک، سیشیل، فرانسه است که از سال ۱۹۹۷ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مقر آیورا در جزیره موریس است و اولویت‌های همکاری اقتصادی آن بیشتر بر پایه فرصت‌ها و چالش‌های موجود در اقیانوس هند طراحی شده و جمهوری اسلامی ایران یکی از پرجمعیت‌ترین و وسیع‌ترین کشورهای عضو این سازمان شناخته می‌شود و در عرصه‌های مختلف همکاریِ درون سازمانیِ آیورا حضور فعال دارد. همچنین هدایت موضوعِ توانمندسازی اقتصادی زنان و ریاست کارگروه مربوطه در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بر عهده جمهوری اسلامی ایران است.

علاوه بر مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری آیورا، دانشگاه بین المللی آیورا نیز در جمهوری اسلامی ایران (همدان) قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز