خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی:

حقوق‌بشر جایگاهی در سیاست داخلی و خارجی آمریکا ندارد/ ایالات متحده بزرگترین آمار کشتار مردم جهان را در جهان دارد/ واشنگتن دست از حمایت از گروهک‌های تروریستی بردارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۵۰۰

رئیس ستاد حقوق بشر تاکید کرد: اگر آمریکا ادعای حافظ حقوق بشر دارد، تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را بردارد و دست از حمایت از گروهک‌های تروریستی بردارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کاظم غریب‌آبادی عصر امروز در چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در باغ موزه دفاع مقدس گفت: ما باید نقض‌هایی که در حقوق بشر توسط آمریکا انجام می‌شود توسط سازمان‌های بین‌المللی افشا کنیم. 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها مدعی کشف حقوق بشر  هستند، اظهار داشت: مفهوم حقوق بشر می‌تواند بعد از دو جنگ جهانی و ایجاد سازمان بشر به صورت نوین ایجاد شده باشد اما حقوق بشر ریشه در ادیان دارد. 

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: حقوق‌ بشر جایگاهی در سیاست داخلی و خارجی آمریکا ندارد. در سطوح ملی آمریکا هیچ ارزشی برای ارزش‌های حقوق بشری خود قائل نیست. تبعیض نژادی، مهاجران و حق زنان و کودکان و حق جان انسان حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و ادعای سطح بالای رعایت حقوق بشر مطرح می‌کند. 

به گفته غریب‌آبادی، در سال، بیش از ۱۸۰۰ حق حیات زنان گرفته می‌شود اما آمریکا درباره آن کوچکترین حرفی نمی‌زند اما اگر کوچکترین مشکلی در ایران اتفاق بیافتد، آنها ندای حقوق بشر سر می‌دهند. 

وی ادامه داد: در آمریکا سالی ۴۰۰۰ نفر در زندان می‌میرند اما در ایران یک نفر به علت قصور زندانبانی کشته شود، پرونده قضایی علیه او تشکیل خواهد شد و‌ برابر قانون با او برخواهد شد. 

رئیس ستاد حقوق بشر با بیان اینکه در زمینه فقیر و غنی، آمریکا بالاترین شکاف بین دستاورد درآمد مالی را دارد، خاطرنشان کرد: آمریکا بزرگترین آمار کشتار مردم جهان را در جهان دارد. چهار میلیون نفر در جنگ ویتنام، دو میلیون نفر در عراق، صدها هزار نفر در آمریکای لاتین، هفتاد هزار نفر در افغانستان خون ریخته است این کشور چرا باید دم از حقوق بشر بزند؟ 

غریب‌آبادی با اشاره به حمایت‌های بی چون و چرای آمریکا از رژیم اشغالگر قدس ابراز داشت: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است. جنایت‌هایی که یمن، بحرین عراق و افغانستان اتفاق افتاده، ردپای آمریکا در آن مشاهده می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه ایران بزرگترین قربانی تروریسم و تحریم است که غیرمستقیم و مستقیم از آمریکا حمایت می‌شوند، بیان کرد: گروهک‌های منافقین و تندر مورد حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند و در طول‌ سال‌‌های گذشته ۲۵۰۰۰ نفر را ترور کرده است. 

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا روی حقوق بشر را سفید کرده است، یادآور شد: در فاجعه سقوط هواپیمای ایرباس آمریکا هواپیما را ساقط کرد و سپس به فرمانده آن عملیات مدال افتخار می‌دهد آمریکا حق ندارد درباره حقوق بشر حرف بزند. 

غریب‌آبادی افزود: اگر آمریکا ادعای حافظ حقوق بشر دارد، تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را بردارد و دست از حمایت از گروهک‌های تروریستی بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز