خبرگزاری کار ایران

ثبت آنلاین دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۸۳

ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری به صورت الکترونیک و غیرحضوری در درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک قضایی فراهم شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از میزان، پس از ورود به سامانه «خدمات قضایی من» از طریق درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس adliran.ir ، روی آیکون «دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری» کلیک کنید. به این ترتیب فرایند ثبت آنلاین دادخواست با هدایت به صفحه اول آغاز می‌شود.

 

با کلیک روی «ثبت و اصلاح دادخواست» به صفحه ای دسترسی پیدا می‌کنید که در صورت ورود به سامانه به عنوان شخص حقیقی، به شکل پیش‌فرض عبارت «شخصا دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری را ارائه می‌نمایم» انتخاب شده است. روی دگمه «مرحله بعدی» کلیک کنید تا به صفحه «موضوع شکایت» وارد شوید.

 

 

ثبت آنلاین دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری

موضوع شکایت

 

در صفحه پیش رو، از فیلد مربوطه، موضوع شکایت را انتخاب کنید و در بخش «شرح موضوع شکایت» مسئله را توضیح دهید. همچنین در صورت نیاز، با کلیک روی دگمه «افزودن» می‌توانید چند شکایت را مطرح کنید. با انتخاب هر «موضوع شکایت» ممکن است به بعضی از اطلاعات مرتبط با موضوع، نیاز باشد.

 

بنابراین اطلاعات درخواست شده را حتما وارد کنید. به عنوان مثال، اگر «ابطال قبض گاز» را به عنوان موضوع شکایت انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود که نوع هزینه(مبلغ معین) و «بهای خواسته» را هم درج کنید.

 

 

شاکی و طرف شکایت

 

با کلیک روی «مرحله بعدی» به صفحه ای هدایت می‌شوید که مشخصات شما به عنوان شاکی بر اساس اطلاعاتی که در «ثنا» ثبت کرده اید، نمایش داده می‌شود. در صورتی که مشخصات شما کامل باشد، پیامی با محتوای «شخص به نام …. از ثنا استعلام شده است» در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. روی «مرحله بعدی» کلیک کنید تا به صفحه «طرف شکایت» هدایت شوید.

 

 

مشخصات کاربر در این صفحه درج شده است

در این صفحه ۳ عنوان حقیقی ایرانی، حقوقی ایرانی و سمت قضایی به عنوان «طرف شکایت» مشاهده می‌شود. با انتخاب هر کدام از این عناوین، لازم است که مشخصات درخواست شده را درج و سپس روی دگمه «مرحله بعدی» کلیک کنید. در صورتی که طرف شکایت در ایران اقامت ندارد، از فیلد مربوطه «کشور» مورد نظر را انتخاب کنید و در بخش «نشانی» نام کشور را درج کنید. همچنین اگر از محل اقامت فرد مطلع نیستید، گزینه «مجهول المکان» را انتخاب کنید.

 

شرح شکایت و دلایل

 

در مرحله بعد، شرح شکایت را بنویسید. در این بخش ۲ نمونه متن پیشنهادی برای طرح شکایت مشاهده می‌شود که در صورت لزوم می‌توانید آن را تغییر دهید. با کلیک روی «مرحله بعدی» به صفحه دلایل هدایت می‌شوید که در این صفحه گزینه های متفاوتی از جمله «سایر دلایل و مستندات»، «درخواست استعلام»، «درخواست جلب نظر کارشناس» و موارد دیگر نمایش داده می‌شود.

پس از انتخاب یک یا چند مورد از این موارد، روی «ثبت موقت و ادامه» کلیک کنید تا فرایند ثبت دادخواست بدوی تکمیل شود. با پایان این فرایند، یک کد رهگیری برای شما نمایش داده می‌شود که برای پیگیری های بعدی به آن نیاز دارید. همچنین امکان ویرایش دادخواست در صفحه اول فراهم شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز