خبرگزاری کار ایران

العربی الجدید گزارش داد؛

منابع آگاه: تضمین‌های امنیتی، افزایش سطح روابط و اخوان‌المسلمین محور مذاکرات اخیر ایران و مصر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۱۲

منابع مصری خبر دادند که مقامات امنیتی ایران و مصر اخیرا در تماسی وضعیت امنیتی منطقه و روابط دوجانبه و پرونده اخوان المسلمین را بررسی کرده اند.

به گزارش ایلنا، منابع مصری خبر دادند که مقامات امنیتی ایران و مصر اخیرا در مذاکراتی وضعیت امنیتی منطقه و روابط دوجانبه و پرونده اخوان المسلمین را بررسی کرده‌اند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع بلندپایه مصری خبر داد که اخیرا تماس‌هایی در سطح امنیتی میان مقامات مصر و ایران برقرار شده است.

به گفته این منابع، در این تماس‌ها طرف مصری با اشاره به خطر هرگونه اقدام از جانب ایران نسبت به شهروندان اسرائیلی در مصر در چارچوب نزاع امنیتی میان ایران و اسرائیل، تأکید شده که اقداماتی از این دست به توافق دو کشور درباره خودداری از تعرض به امنیت یکدیگر پایان می‌دهد.

این منابع افزوده‌اند که مقامات مصری به همتایان ایرانی خود گفته‌اند که مصر حاضر نیست امنیت خود را درگیر نزاع ایران و اسرائیل کند و در همین راستا تاکنون حاضر به پیوستن به هرگونه برنامه علیه ایران نشده است.

بر اساس این گزارش، هشدارهای مصر پس از طرح ادعاهای اسرائیل مطرح شده است. ایران پیش‌تر ادعاهای اسرائیل در این باره را مضحک خوانده بود.

این گزارش افزوده در مذاکرات اخیر ایران و مصر که در سطح امنیتی بوده بر موضع ثابت مصر درباره خودداری از هرگونه تنش علیه ایران تأکید شده است.

مصر همچنین ابراز آمادگی کرده که سطح روابط دو کشور را از حالت کنونی پایین‌تر نیاورد و در صورتی که ایران سیاستی متوازن در قبال شرکای مصر در شورای همکاری خلیج فارس پیش بگیرد سطح روابط را افزایش دهد.

با وجود این، منابع مصری تأکید کرده‌اند که قاهره با وجود مشکلات اقتصادی‌اش نمی‌خواهد به برگه‌ای در دست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس جهت فشار بر ایران تبدیل شود و حاکمیت مصر همواره می‌کوشد که در این منازعات حد وسط را نگه دارد.

همزمان این منابع مصری تأکید کرده‌اند که قاهره در ازای تضمین‌هایی که به تهران درباره خودداری از مواضع خصمانه داده، از ایران درخواست‌هایی درباره پرونده اخوان المسلمین داشته است.

بر اساس این گزارش، قاهره از دیدارهای برخی مقامات ایران با مقامات ارشد اخوان المسلمین ابراز نگرانی کرده و این نگرانی را دارد که پس از کاهش حمایت ترکیه از اخوان، ایران به حامی اصلی آنها تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز