خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

رسیدن به تمدن نوین طی پنج گام موجود در منظومه فکری رهبری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۹۴

امیر سرتیپ دوم فلاح گفت: رسیدن به تمدن نوین طی پنج گامی که در منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) وجود دارد ضروری است. این پنج گام شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که ما ۲ گام را پشت سر گذاشتیم و الان در گام دوم در حال دولت سازی هستیم.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه سومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ارتش اظهار داشت: بعد از اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ صادر شد، ارتش جمهوری اسلامی ایران کار خود را در سه سطح ترویج متن بیانیه در بین کارکنان و خانواده‌های آنها، تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و پیاده‌سازی این بیانیه آغاز کرد.

وی افزود: ما تا الان سه همایش علمی در این خصوص برگزار کردیم. اولین همایش در مهرماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد که کتاب درآمدی بر بیانیه گام دوم در این همایش رونمایی شد. این کتاب امروز نه تنها در دانشگاه‌های ارتش بلکه در دانشگاه‌های سایر نیروهای مسلح هم مبنای درسی است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: همایش دوم را با عنوان انقلاب اسلامی و راه‌های رسیدن به تمدن نوین اسلامی برگزار کردیم. رسیدن به تمدن نوین طی پنج گامی که در منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) وجود دارد ضروری است. این پنج گام شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که ما ۲ گام را پشت سر گذاشتیم و الان در گام دوم در حال دولت سازی هستیم. در همایش سوم که امروز برگزار شد به مسئله دولت انقلابی پرداخته شد.

امیر سرتیپ دوم فلاح گفت: دولت به معنای عام یعنی همه دستگاه‌های حاکمیتی را دربر می‌گیرد. در همایش سوم ما شاخصه‌های مختلف دولت انقلابی را به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و به ویژه دفاعی و نقشی که ارتش در رسیدن به دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم می‌تواند ایفا کند را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی نیز پرداخته شد.

وی خاطرنشان کرد: این مباحث علمی می‌تواند به ما در ارائه راهبردهای پیش‌برنده برای انقلاب اسلامی در گام دوم کمک کند. ما از همه ظرفیت‌های فکری و اندیشه‌ای ارتش و حتی خارج از مجموعه ارتش استفاده کردیم. ماحصل بخش عمده‌ای از مقالاتی که توسط نویسندگان ارتش و خارج از این مجموعه در کتاب دولت تراز انقلاب اسلامی که امروز رونمایی شد آمده و امیدواریم اندیشمندان بتوانند از این اثر بهره کافی را در گام دوم انقلاب ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز