خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش سخنگوی اقتصادی دولت به اظهارات رئیسی درباره گرانی‌های سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۶۸

سخنگوی اقتصادی دولت به انتقادات مربوط به اظهارات رئیسی درباره گرانی‌های سال آینده پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در روزهای اخیر برخی سایت‌ها به شکل شیطنت‌آمیزی با تحریف سخنان آقای رئیس‌جمهور این را به فضای عمومی جامعه القا کردند که گویا یک تورم بالاتری در سال آینده وجود خواهد داشت و از گفت‌وگوی خبری آقای رئیس‌جمهور این مطلب را القا کردند، در حالیکه کاملاً غیرمنصفانه و تحریف شیطنت‌آمیزی نسبت به صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور انجام شد.

وی افزود: نکته‌ای که مدنظر آقای رئیسی بود در گفت‌وگوی زنده‌ای که با صدا و سیما داشتند این نکته است که برخی احکام قانونی مثل احکامی که در بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد، مبنی بر اینکه باید نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از ۴۲۰۰ تومان به نرخ ETS افزایش پیدا کند در بودجه‌های سال‌های گذشته هم وجود داشت اتفاقاً در دولت‌های قبل هم اجرا نشد و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ارجاع شد که آنجا این کار انجام شود و در نهایت با تغییر دولت این حکم بودجه عملی نشد.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآرو شد: در بودجه ۱۴۰۱ هم این حکم وجود دارد با توجه به اینکه اجرای سیاست عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها خودش موجب افزایش موقتی در قیمت کالاهای اساسی به ویژه خوراکی‌های مردم شده دولت در نظر دارد در مورد این حکم بودجه سال ۱۴۰۱ که موجب افزایش تمام کالاهای وارداتی می‌شود و قیمت تمام شده تمام مواد اولیه ماشین‌آلات و کالاهای وارداتی را افزایش می‌دهد این اجازه را از قانون‌گذار بگیرد که تا پایان امسال آن را اجرا نکند. لایحه دو فوریتی در این جهت تنظیم شده به مجلس ارسال شده درخواست ما همین است که مجلس شورای اسلامی با هدف اینکه اساساً الان زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نیست، موافقت کند با دو فوریت و اصل لایحه که این کار به ۱۴۰۲ موکول شود.

خاندوزی تاکید کرد: بنابراین هیچ خبری از اینکه دولت بنا دارد سیاست‌هایی را طراحی کند که در سال آینده هم تورم‌زا باشد اساسا وجود ندارد. درخواست ما از دوستانی که در حوزه خبر کار می‌کنند این است که با توجه به اخلاق حرفه‌ای و پایبندی که از آنها توقع داریم تصحیح کنند و در نظر داشته باشند الان اساساً کار اخلاقی نیست که به جهت رقابت‌های سیاسی مردمی را که اینقدر همراهی می‌کنند برای اصلاحات عقب افتاده سال‌های گذشته مجدداً در یک تنش روانی و فشار اجتماعی قرار دهیم و این تنش را برای سال‌های آینده ایجاد کنیم.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز