خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

راه‌حل بحران‌های منطقه‌ای، مشارکت همه کشور‌های منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۶۱

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس ستاد مشترک فرماندهان پاکستان در محل وزارت دفاع دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به موقعیت مهم و اثرگذار دو کشور ایران و پاکستان در تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام بر توسعه روابط با پاکستان در تمامی عرصه‌­های روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: بدون تردید همکاری ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف دفاعی، در شرایط کنونی و پیچیده منطقه‌ای و جهان می‌تواند کمک مؤثری در بهبود وضعیت امنیتی در منطقه غرب آسیا داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه هر دو کشور نباید اجازه دهند کشور‌های مداخله‌گر در روندتوسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه تأثیرگذار باشند، اظهار داشت: اولویت جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های همسایه و منطقه است.

وزیر دفاع با ابراز رضایت و خرسندی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و گام‌های خوبی که در سال‌های اخیر برای تبدیل مرز‌های دو کشور به مرز‌های امن وتوام با مبادلات اقتصادی برداشته‌شده است، تصریح کرد: هنوز با وضعیت مطلوب فاصله‌داریم و بدون تردید همکاری ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف دفاعی در شرایط متشنج می‌تواند کمک موثری در بهبود وضعیت امنیتی در منطقه غرب آسیا داشته باشد.

آشتیانی در این دیدار با انتقاد از نقش مخرب آمریکا و غرب که مبتنی بر رویکرد‌های یک‌جانبه‌گرایانه و تمامیت‌خواه آن‌ها بوده، به تحولات اخیر اوکراین به عنوان یکی دیگر از جنایات جاری اشاره و خاطرنشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت با جنگ، کشتار مردم بیگناه و غیر نظامیان و نابودی زیرساخت‌های کشور‌ها در هرکجای دنیا است؛ اما لازم است که کشور‌ها با هوشیاری، ریشه‌های بحران را شناسایی و با آن برخورد کنند.

وی با یادآوری آلام و درد ملت مسلمان و مظلوم افغانستان پس از ۲۰ سال اشغال و غارت، راه‌حل افغانستان برای برون‌رفت از شرایط فعلی را تشکیل یک حکومت فراگیر و مشارکت همه اقوام و مردم آن کشور دانست.

وزیر دفاع با یادآوری نقش بسیار مهم و سازنده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در امنیت و آرامش منطقه و جهان ابراز داشت: ما معتقدیم‌ راه‌حل بحران‌های منطقه‌ای مشارکت همه کشور‌های منطقه و همچنین اتکا به توان داخلی کشورها، استعداد ملت‌ها و مشارکت مردمی است.

آشتیانی در این دیدار سفر‌های متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور را با اهمیت دانست و با برشمردن ظرفیت‌های بسیار خوب طرفین در مسیر تولید تجهیزات نظامی و دفاعی، حوزه‌های اقتصادی و صنعتی، خواستار به اشتراک گذاشته شدن این ظرفیت‌ها جهت همکاری‌های متقابل و اجرای توافقات طرفین شد. 

در ادامه، ارتشبد ندیم رضا، رئیس ستاد مشترک فرماندهان نظامی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت دیدار‌های متقابل مسئولان دفاعی دو کشور بیان کرد: به دنبال زمینه‌های بیشتر همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با تمجیدِ دستاورد‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، برای هر نوع همکاری دفاعی، فنی و امنیتی در راستای ثبات و امنیت منطقه، اعلام آمادگی کرد.

رئیس ستاد مشترک فرماندهان نظامی پاکستان با بیان اینکه ضروری است همکاری‌های همه جانبه دو کشور توسعه یابد، از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان دعوت رسمی به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز