خبرگزاری کار ایران

توضیحات نقدعلی درباره اعتراض به تحقیق و تفحص از انتقال آب بین حوضه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۵۰۴

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکری درباره اعتراض امروز صبح خود به موضوع تحقیق و تفحص از انتقال آب های بین حوضه ای در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن قرائت آیه " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ" گفت: موضوع تحقیق و تفحص از انتقال آب های بین حوضه ای در کشور مطرح بود و همه عصبانیت بنده را ملاحظه کردند. عصبانیت من دلیل داشت.

وی افزود: عصبانیت من به این دلیل بود که این تحقیق و تفحص اسمش تحقیق و تفحص از انتقال آب بین حوضه ای بود، اما محتوای آن به دو سه پروژه خاص می پرداخت. باید بدانید که بهشت آباد اجرا نشده و هنوز تونل سوم آبی را برای اصفهان نیاورده است. حال آنکه امروز برخی از طرح های آبی مثل بن-بروجن در شرف اجراست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم مطرح کرد: ما مشکلی را تحقیق و تفحص نداریم و اتفاقاً باید تحقیق و تفحص شود و انتقال آب به دلیجان، کاشان، برداشت ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب زاینده رود در بالادست و توسعه ۱۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را همه باید بدانند. بدانند که مردم اصفهان امروز در تشنگی می سوزند و در جهت رفع این مشکل اتفاقی نمی افتد. شفاف سازی و عدالت و قانون شعار مردم اصفهان است.

نقدعلی تاکید کرد: زمانی که اسم یک تحقیق و تفحص به نام یک طرح ملی است، اما به نام یک استان خاص مطرح می شود، دارای اشکال است. این تحقیق و تفحص مطالبه مردم استان من است. چقدر آب از اصفهان به حوضه های دیگر منتقل نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: من پیام مردم اصفهان را منتقل می کنم، مادامی که طرح جامع حوضه آبریز زاینده رود تصویب نشود، بنده به نمایندگی از مردم اصفهان اعلام می کنم یک قطره به بن – بروجن و هیچ کجای دیگر کشور منتقل نخواهد شد. وزیر نیرو؛ ما نمی گذاریم پروژه بن-بروجن اجرا شود. یکی بیاید و طرحی را به نام ملی به رأی بگذارد اما محتوای آن استانی باشد، آن را ما قبول نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز