خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام مصدق:

هدف سازمان ثبت و اسناد باید کسب رضایتمندی مردم باشد/ اگر کار مردم را انجام ندهیم در روز قیامت معطل خواهیم بود.

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۲۴

معاون اول قوه قضائیه گفت: هدف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید کسب حداکثری رضایتمندی مردم باشد. هرکجا که کار مردم به سادگی و آسانی انجام می‌شود آن سازمان پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در نخستن همایش تحول‌آفرینی ثبتی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده استقبال خوبی از این همایش انجام شده و امیدواریم این استقبال‌ها به صورت تعالی و تحولی ادامه پید کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: سازمان ثبت اسناد یکی از سازمان‌های تاثیرگذار در امور حاکمیتی است. بیش از صد سال از تصویب قانون ثبت اسناد که در سال ۱۲۹۰ انجام شد، می‌گذرد. از زمان تاسیس دایره ثبت در وزارت دادگستری فراز و نشیب‌های زیادی طی شد که امروز آن اداره کوچک به سازمانی بزرگ تبدیل شده است. انتظار آن است که تحولی که در این سازمان صورت می‌گیرد، نسبت به نهادهای دیگر قوه قضائیه بیشتر باشد.

مصدق گفت: سازمان ثبت اسناد از جمله نهادهایی است که مستقیما با مردم ارتباط دارد. وظایفی که بر اساس قانون بر عهده این سازمان گذاشته است آن است که این سازمان وظیفه ثبت اسناد و املاک را دارد و مدیریت دفاتر اسناد رسمی زیر این نظر سازمان است، ثبت علامات و اختراعات جزو وظایف این سازمان بوده است. در نتیجه، تمام این محورها هر روز با مردم ارتباط دارند. هدف این سازمان باید کسب حداکثری رضایتمندی مردم باشد. هرکجا که کار مردم به سادگی و آسانی انجام می‌شود، آن سازمان پیشرفت داشته است.

وی افزود:‌ باید باورمان شود که مردم سرمایه اصلی انقلاب هستند و در هر کجا کاری انجام می‌دهیم، باید رضایتمندی مردم را در اصل کاری خود قرار دهیم. هرکس که در هر نهادی در خارج یا داخل قوه قضائیه کار می‌کند، باید خدمتگذار مردم باشد. اگر کار مردم را انجام ندهیم در روز قیامت معطل خواهیم بود.

مصدق گفت: در ابتدا عنوان این همایش را به متولیان امر تبریک می‌گویم. من برای رساندن این پیام به این جلسه آمدم که ارزش ایده‌های نو را بدانیم. امروز انتظار ما این است از معاونت‌های قوه قضائیه تا مدیران مجموعه باید حرف نو داشته باشند که مشکلات مردم را حل کنند. امروز از من گذشته است که مسئولیتی را بپذیرم و همچنان کارهای جاری را انجام بدهم. مطالباتی که مردم دارند با انجام کارهای روزمره جاری امکانپذیر نیست و حتما به ایده نو برای حل این مشکلات نیاز است. امروز این همایش در چارچوب این بحث تشکیل شده است.

مصدق گفت: گزارشی که امروز رئیس سازمان ثبت اسناد ارائه دادند، نشان‌دهنده نظامند شدن ثبت اسناد و املاک شده است. امروز ما می‌بینیم، جامعه ما درگیر برخی کلاهبرداری‌ها شده و این کلاهبرداری‌ها ناشی از معاملاتی است که با سند عادی انجام می‌شود ما امروز باید ایده نو داشته باشیم تا جلوی این فساد و کلاهبرداری را بگیریم. یکی از آن بحث‌ها این است که اسناد به طور رسمی مطرح شود. به هر حال ما حتما باید به این مسئله وارد شویم و نیاز به حمایت دارد تا اسناد عادی به شکل اسناد رسمی دربیایند. امروز هوشمندسازی نیز یکی از ضروریات مهم در قوه قضائیه و همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک است.

وی گفت: همین جا لازم است از آقای بابایی و معاون او آقای فتاحی که در این مدت کوتاه به عنوان مدیر میدانی درخشیدند، نام ببریم. البته مدیران میدانی باید حواسشان باشد که دشمن در کمین است. مدیر جهادی آن است کارش را برای رضایت خدا و مردم انجام دهد. آرزوی توفیق برای مدیران سازمان ثبت اسناد دارم و در نهایت افق بسیار روشنی برای این سازمان می بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز