خبرگزاری کار ایران

بوررل در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

برای شکستن بن‌بست مذاکرات وین و کاهش تنش به ایران سفر کردم/ آماده هستیم که مذاکرات را به سرعت از سربگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۰۷۸

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خیلی خوشحال هستم که قرار است مذاکرات را طی روزهای آتی و به سرعت از سربگیریم و این تنش‌هایی که طی روزهای گذشته به وجود آمده متوقف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جوزپ بوررل در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: برای من مهم بود که به ایران سفر کنم و از میزبانی ایران همیشه سود برده‌ام.  سفر من یک هدف اصلی دارد و آن شکستن بن‌بست پیش آمده در مذاکرات وین و کاهش تنش است. برای من اهمیت دارد که برای ادامه مسیر انگیزه ایجاد کنیم و مذاکرات را به ریل آن بازگردانیم. البته سفر من هنوز به پایان نرسیده و دیدارهایی خواهم داشت که منتظرشان هستم. 

وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که قرار است مذاکرات را طی روزهای آتی و به سرعت از سربگیریم و این تنش‌هایی که طی روزهای گذشته به وجود آمده متوقف کنیم.

وی افزود: اجازه بدهید یادآوری کنم که من در ماه مارس مذاکرات را متوقف کردم چرا که متنی را داشتیم و سوالاتی کوچک باقی بود که باید ایران و آمریکا به آن‌ها پاسخ می‌دادند. قرار نبود این توقف سه ماهه شود و حالا این وقفه باید شکسته شود و باید کار را تسریع کنیم. تشکر می‌کنم از آقای وزیر که تصمیم به از سرگیری مذاکرات گرفتند.

 توافق برای کل جهان مهم است که توافقی درباره برجام داشته باشیم. ما از ماه فوریه در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم. توافق تاریخی ما اگر به نتیجه برسد  اهمیت آن بیش از پیش خواهد بود. دنیا به دنبال توافق و ثبات است و به ایران منافع اقتصادی را بدهد و نگرانی‌های جامعه جهانی را درباره امنیت و ثبات منطقه ای رفع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز