خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست خبری مشترک با ژومارت توکایف:

گره منطقه به دست کشورهای منطقه باز می‌شود/ در زمان مناسب به قزاقستان سفر خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۷۶۲

رئیس‌جمهور گفت: روابط تجاری ایران و قزاقستان در این چند ماه به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که باید به عدد ۳ میلیارد دلار در روابط تجاری نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری خود با همتای قزاقستانی‌اش گفت: در ۳۰ سال گذشته ما روابط خوبی با کشور دوست و بردار قزاقستان داشتیم، ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و قزاقستان وجود دارد که می‌تواند زمینه ارتباط گسترده را فراهم کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: روابط تجاری ایران و قزاقستان در این چند ماه به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که باید به عدد ۳ میلیارد دلار در روابط تجاری نزدیک شویم. در حوزه نفت، گاز و انرژی می‌توانیم روابط خودمان را گسترش دهیم زمینه‌های فرهنگی ایجاب می‌کند ما روابط خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مجموعه صبحت‌هایی که شد زمینه‌های خوبی را بین دو کشور فراهم کرده است و ما مصمم هستیم علاوه بر روابط دو جانبه، روابط منطقه‌ای خود را هم بین دو کشور و کشورهای منطقه گسترش دهیم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: همکاری‌های اوراسیا و شانگهای می‌تواند زمینه خوبی فراهم کند. علاوه بر همکاری‌های منطقه‌ای بنا است در سازمان‌های بین‌المللی هم گام‌های جدی برداریم. به ویژه اینکه ما نگاه مشترکی در منطقه داریم. برای مثال در مورد افغانستان و ضرورت تشکیل دولت فراگیر اشتراک نظر وجود دارد. اتفاق نظر داریم که حضور بیگانگان در منطقه امنیت‌ساز نیست و مشکلات بسیاری ایجاد خواهد کرد. همچنین باور داریم مسئولان منطقه می‌توانند مسائل منطقه را حل کنند و گره منطقه به دست خود منطقه باز می شود.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات منطقه و همه مناطق باید توسط مسئولین و مردم آن مناطق صورت گیرد، گفت: حضور بیگانگان در مناطق مختلف بیشتر بر مشکلات آن مناطق می‌افزاید و کمکی به حل مسائل نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: بار دیگر از رئیس‌جمهور قزاقستان و هیئت همراه او برای سفر به ایران تشکر می‌کنم و در راستای دعوت رسمی وی در زمان مناسب به قزاقستان سفر خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز