خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با همتای عمانی:

اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۹۲۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ مقامات منطقه نباید اجازه دهند که بیگانگان، همکاری و ثبات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار دهند. ما بر گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای تاکید داریم. معتقدیم اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز جمعه با بدر البوسعیدی؛ وزیر امور خارجه سلطنت عمان در مورد مهمترین موضوعات در دستورکار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر رئیسی به عمان، این سفر را نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور برشمرد.

وی با توجه به اهتمام ویژه سران دو کشور برای توسعه بیش از پیش مناسبات تهران و مسقط، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن توافقات انجام شده در این سفر تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن استقبال از سفر هیاتی از سوی دولت عمان به تهران با هدف پیگیری توافقات، بر عزم جدی دو طرف برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی نقش عمان را در تحولات منطقه‌ای مهم ارزیابی و از تلاش‌های این کشور در استقرار  صلح و ثبات و همکاری در منطقه تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر آتی رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه گفت: مقامات منطقه نباید اجازه دهند که بیگانگان، همکاری و ثبات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار دهند. ما بر گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای تاکید داریم. معتقدیم اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند. 

بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اجرایی شدن توافقات انجام شده میان دو کشور در جریان سفر موفق رئیسی به عمان اظهار داشت: ما نسبت به رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران که بر پایه توسعه روابط با کشورهای منطقه است، اطمینان داریم.

وی از تشکیل کارگروهی در دولت عمان برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس‌جمهور ایران به مسقط خبر داد.

طرفین در این تماس از استمرار آتش‌بس در یمن استقبال کردند. در این راستا، امیرعبداللهیان بر ضرورت لغو کامل محاصره انسانی یمن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین همتای عمانی خود را در جریان آخرین تحولات مذاکره برای لغو تحریم‌ها قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز