خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

استراتژی قدرت هژمون آمریکا شکست خورده است/ جهاد سازندگی یکی از ارکان پیروزی در دفاع مقدس بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۶۸

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: استراتژی قدرت هژمون یا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوی آمریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است.

به گزارش ایلنا، سرلشکر سید یحیی صفوی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دومین اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر با رویکرد فرهنگ و مدیریت جهادی که در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد گفت: برگزاری این یادواره ها یادآور تصمیم و ابتکار حضرت امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و یادآور حماسه جهادگران برای کاشتن بذر امید و عدالت با مدیریت جهادی در دل محروم ترین و مستضعف ترین اقشار جامعه یعنی روستاییان است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نیروهای جهاد سازندگی با تلفیق ایمان و عمل با مدیریت جهادی و فرهنگ اسلامی انقلابی و با ثبات قدم و صبورانه و مدیریت انعطاف پذیر و کاربردی در قالب ستادهای پشتیبانی و مهندسی، خدمات بزرگی را برای پیروزی جنگ انجام دادند تأکید کرد: همه مسئولان کشوری و فرماندهان دفاع مقدس اذعان می کنند که با شروع جنگ تحمیلی و حضور جهاد سازندگی و اقدامات گسترده این عزیزان در جبهه های جنوب، غرب و شمال غرب کشور با بهره گیری و بکارگیری از صدها تجهیزات مهندسی و هزاران نفر نیروهای متخصص و رزمندگان شجاع در کمک فرماندهان نظامی، پیروزی در دفاع مقدس محقق شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی با برشماری خدمات جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان ساخت: جهاد سازندگی این سنگرسازان بی سنگر در دشت های تفتیده خوزستان در کوههای سر به فلک کشیده غرب و شمال غرب کشور، در هورالعظیم و دریا با ساخت چند هزار کیلومتر راه و صدها پل ابتکاری و هزاران سنگر مختلف بتونی، دهها بیمارستان صحرایی و احداث هزاران کیلومتر خاکریز، یکی از ارکان پیروزی افرین در جنگ بودند.

وی افزود: جهاد سازندگی با رسیدگی به محرومان جنگی در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان های صحرایی، جان هزاران مجروح را نجات دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: هر دولت و حکومتی متناسب با اندیشه سیاسی خودش یک فرهنگ عمومی را می سازد. مثلا رژیم منحوس سابق به دنبال حاکمیت فرهنگ و ارزش غربی در تمامی ابعاد بر ملت ایران بود که با ارزش های ملی و اسلامی ما کاملا متضاد بود یا امریکا پس از فروپاشی شوروی در سال ١٩٩١ به دنبال تک قطبی سازی قدرت در تمام ابعاد فرهنگی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی در جهان بود.

وی با اشاره به استراتژی آمریکا در شکل گیری قدرت هژمون و تک قطبی سازی قدرت در جهان افزود: قدرت هژمون یعنی هیچ قدرتی نتواند با آنها مقابله کند آنها می گفتند جهان یک دهکده است و فرهنگ و آداب و رسوم این دهکده باید امریکایی شود.

سردار صفوی خاطرنشان ساخت: اما استراتژی قدرت هژمون یا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوی آمریکا با شکست مواجه شد و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و مصداق آن جنگ روسیه و اوکراین است.

سردار صفوی با تبیین اهمیت فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ بر همه ارکان یک دولت یا حکومت تأثیرگذار است، در تنظیم قوانین، سیاست های اقتصادی و خارجی، سیاست های دفاعی و امنیتی یک دولت، فرهنگ جوهره شکل دهنده به باورها و ارزش های اجتماعی، هنر، ادبیات و آداب و رسوم یک ملت است. 

وی با اشاره به بسترهای فضای مجازی برای تغییر در فرهنگ ملی کشورها افزود: جنگ نرم و فضای مجازی می تواند درست در مقابل فرهنگ ملی و ارزشی یک ملت یا یک دولت عمل کند یعنی هدف جنگ نرم تغییر در فرهنگ و باورها و ارزش ها و هنجارهای یک ملت خصوصا جوانان است.

صفوی با تشریح مؤلفه های مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی مرکب از مؤلفه های عشق و ایمان و عقلانیت و ولایتمداری، عزم و اراده در رسیدن به اهداف و خدمت به مردم و توانایی مدیریتی غلبه بر چالش ها و موانع و عبور از انها با شعار ما می توانیم است.

سردار صفوی با اشاره به جایگاه مدیریت جهادی در منظومه فکری مقام معظم رهبری تصریح کرد: مبنا و اساس بودن اسلام ناب محمدی، معنویت و عقلانیت، مکتبی و مردمی بودن، حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی، حفظ کرامت انسانی و بهره برداری از قدرت مادی  و معنوی برای حل مشکلات مختلف از شاخص های مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

وی تأکید کرد: هدف نهایی مدیریت جهادی تعالی و تکامل فردی و اجتماعی و ایجاد زمینه برای خودسازی فردی و اجتماعی، جهت خدمت به ملت و کشور، دین و انقلاب اسلامی است.

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات مدیران جهادی تأکید کرد: مدیران جهادی از دانش و مهارت عملی تأثیرگذار در محیط ملی، منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند.

وی افزود: مدیر جهادی التزام عملی به مبانی و ارزش های اسلامی و اخلاق حرفه و رفتار انسانی دارد و از روحیه خودمحوری و تکبر به دور است و به کار تیمی اعتقاد دارد.

صفوی با بیان اینکه مدیر جهادی دارای روحیه مردمداری و مردمیاری است اظهار کرد: مدیر جهادی از توانایی ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم برقرار و به دانش مدیریت روز مسلط است. مدیر جهادی به دنبال عاقبت بخیری است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز