خبرگزاری کار ایران

در نخستین روز آغاز هجدهمین دور نشست‌های روند آستانه مطرح شد؛

انتقاد ایران از رفتار کشورهای غربی در سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه/ استقبال روس‌ها از گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۴۲۸

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ضمن انتقاد از رفتار کشورهای غربی به ویژه آمریکایی‌ها در سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه، خواستار عملی شدن آنها بدون هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز در این خصوص شد.

به گزارش ایلنا، در نخستین روز برگزاری هجدهمین دور از نشست‌های بین المللی روند آستانه در نورسلطان قزاقستان، هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، با هیات روسیه ملاقات و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادند. 

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این نشست، با اشاره به آخرین تحولات بین‌المللی و تاثیرات آن بر سوریه، بر اهمیت و اراده مشترک کشورهای ضامن در آستانه در حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تاکید کرد. 

وی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق که منجر به خسارت وسیع و متوقف شدن فعالیت آن شد را شدیدا محکوم و از تداوم حملات رژیم که منجر به آسیب دیدن زیرساخت‌های شهری سوریه می‌شود ابراز نگرانی کرد. 

خاجی ضمن انتقاد از رفتار کشورهای غربی به ویژه آمریکایی‌ها در سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه، خواستار عملی شدن آنها بدون هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز در این خصوص شد. 

آلکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در این ملاقات با تاکید بر مواضع مشترک دو کشور ایران و روسیه در سوریه، از گسترش همکاری‌های دوجانبه در این خصوص استقبال کرد. 

وی با انتقاد از رویکرد غرب در اجرای توافقات و قطعنامه‌های صورت گرفته به ویژه قطعنامه ۲۵۸۵، بر لزوم بازنگری غربی‌ها در مواضع و سیاست‌هایشان و عدم سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه به سوریه تاکید کرد.

در این ملاقات دو طرف بر اهمیت اجرایی شدن کلیه توافقات آستانه از جمله احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند.

همچنین در جریان این نشست، هیات‌های عراق و لبنان نیز دیدارهای جداگانه‌ای با هیات ایرانی انجام دادند و درخصوص مسائل سوریه و منطقه، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز