خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان:‌

تقویت روابط تهران – اسلام آباد باعث ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۷۶

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آماده ارتقای همکاری‌های همه جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت،‌ گاز و برق برخوردار است.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه شنبه در دیدار بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، با اشاره به روابط عمیق دو ملت که ریشه در قرن‌ها ارتباط قلبی و اعتقادی دارد، ملت ایران و پاکستان را نه فقط همسایه، بلکه خویشاوند یکدیگر خواند و گفت: بیشترین زائران خارجی حرم امام رضا (ع) پاکستانی‌ها هستند و عشق آن‌ها به اهل بیت (ع) زبانزد است و همین یکی از زمینه‌های نزدیکی دو ملت به یکدیگر است.

وی با بیان اینکه امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم، اظهار داشت: برخی روابط حسنه دو کشور مسلمان، همسایه، دوست و برادر را نمی‌پسندند، ولی تقویت روابط منجر به رونق اقتصادی و امنیت بیشتر برای ملت‌های منطقه می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با اسلام آباد وجود ندارد، تصریح کرد: آماده ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های لازم برای تامین نیاز‌های پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و برق برخوردار است.

رئیسی، حوزه‌های انرژی، همکاری‌های ترانزیتی و همکاری و هماهنگی در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای را از ابعاد مهم روابط دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: گفت‌وگو‌ها در خصوص این مسائل باید تبدیل به تصمیم و سند‌های همکاری شود.

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران، ابراز داشت: من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم، فرزند ایران نیز هستم.

وی با تشکر از صادرات برق کشورمان به پاکستان، بیان کرد: ما آمادگی کامل برای تکمیل و به نتیجه رساندن گفتگو‌های گذشته در زمینه‌های امنیتی، تجاری و انرژی داریم.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به عمق ارادت پاکستانی‌ها به امام رضا (ع) بر برنامه‌ریزی کشورش برای تسهیل امور سفر زائران این کشور به مشهدمقدس تاکید کرد.

بلاول بوتو زرداری همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک در خاموش کردن آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های استان بلوچستان پاکستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز