خبرگزاری کار ایران

بوتو زرداری در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

روابط اسلام‌آباد-تهران را به میزانی که شایسته آن است، می‌رسانیم/ متعهد هستیم برق بیشتری از ایران وارد کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۶۳

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: با وزیر امور خارجه ایران درباره روابط دوجانبه صحبت و راه‌های ارتقای روابط را شناسایی کردیم که روابط دوجانبه را به میزانی که شایسته آن است، برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بلاول بوتو زرداری در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: از جانب دولت و ملت پاکستان پیام حسن نیت و محبت را به برداران و خواهران ایرانی ارائه می‌دهم. ایران برای پاکستان همسایه‌ای دارای علقه‌های زیادی است. علاقه‌مندیم روابط خود را با ایران ارتقا دهیم و با استفاده از شرایط دو کشور روابط را رو به جلو ببریم.

وی ادامه داد: درباره روابط دوجانبه صحبت و راه‌های ارتقای روابط را شناسایی کردیم که روابط دوجانبه را به میزانی که شایسته آن است، برسانیم. همچنین درباره مدیریت مرزها و تبادل زائران و ارتباط مردم با مردم و ارتباطات فرهنگی صحبت کردیم. مصمم هستیم موانع اصلی بر سر راه تجارت و روابط بیشتر را برداریم و از طریق تهاتر، تجارت مرزی بیشتری داشته باشیم  و نقاط مرزی بیشتری را افتتاح و بازارچه‌های مرزی بیشتری داشته باشیم. متعهد هستیم برق بیشتری از ایران وارد کنیم. از امکان تبادل زندانیان صحبت کردیم. 

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: درباره شرایط مختلف به خصوص شکنندگی شرایط موجود در افغاستان صحبت کردیم؛ نگران ثبات و امنیت در افغانستان هستیم. برای چهار دهه میلیون‌ها آواره را میزبان بودیم و از استقرار صلح و ثبات و شکوفایی در افغانستان منافع داریم. در این برهه باید از این ملت حمایت کرده و بخواهیم منابع مسدود شده آنها آزاد شود و هیأت حاکمه به سمت فراگیرتر رفتن پیش برود.

وی افزود: از ایران به خاطر حمایت بی‌دریغ از آرمان جامو و کشمیر سپاسگزاریم. درباره اسلام هراسی صحبت کردیم؛ باید در مقابل اسلام‌هراسی و خشونت بایستیم. خشونت‌ براساس دین قابل قبول نیستند. با وزیر خارجه توافق کردیم گفت‌وگوها را ادامه دهیم و گفت‌وگو و دیپلماسی راه‌های رسیدن به صلح خواهد بود. مترصد روزی هستیم که برجام نهایی شود و این حق مردم ایران است و باعث می‌شود شرایط و فضای مناسب‌تری برای تعامل با ایران ایجاد شود. 

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز