خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح‌های سازندگی و مردم‌یاری نیروی زمینی سپاه با محوریت آب در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۱۰

چندین طرح و پروژه مهم سازندگی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت آب و مقابله با مشکلات آبی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، چندین طرح و پروژه مهم سازندگی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت آب و مقابله با مشکلات آبی در استان خوزستان شامل احداث و راه اندازی ۱۰ واحد آب شیرین کن، احداث و تجهیز چاه‌های آب و خطوط انتقال، سازماندهی، بسیج و به‌کارگیری ۵۰ دستگاه تانکر حمل آب، احداث ۵۳ مخزن آب، ایجاد، تکمیل و توسعه سه ایستگاه تقویت فشار آب، اجرای عملیات ۱۸۵ کیلومتر خط انتقال آب و عملیات آبرسانی به ۷۱ روستای شهرستان شوشتر به بهره‌برداری رسید.

سردار احمد خادم، سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه و سردار حسن‌زاده، جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بهره‌برداری و آغاز بخشی دیگر از این پروژه‌ها، با بیان اینکه قرارگاه منطقه‌ای کربلا بازوی توانمند قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: در قالب این قرارگاه، آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستای کشور در دستورکار قرار دارد که ۵۰ درصد عملیات اجرایی آن به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در فاز نخست آبرسانی و بهینه‌سازی شبکه آبرسانی در استان خوزستان، روستا‌های شهرستان شوشتر از جمله روستا‌های حاشیه رودخانه گرگر شامل میان آب، میان آب شمالی، مدرس و بخش از روستای شعیبیه نیز در کانون این خدمت‌رسانی سپاه قرار دارند.

به گفته سردار خادم سیدالشهدا، قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه با بسیج و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها، عقد قرارداد با پیمان کاران ذیصلاح و تامین لوله و دستگاه‌های مهندسی، عملیات ایجاد و مرمت شبکه انتقال آب به یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: این اقدام شامل ایجاد شبکه انتقال آب به طول ۱۸۵ کیلومتر است که عملیات لوله گذاری، ایجاد چندین مخزن، ایجاد و تجهیز ایستگاه‌های تقویت فشار از آن جمله است.

گفتنی است؛ ۱۰ مخزن ذخیره سازی آب تصفیه در مناطق محروم شادگان، آبادان و خرمشهر نصب شده و ۱۰ مخزن دیگر نیز با دستور سردار سلامی فرمانده کل سپاه در آستانه نصب و بهره برداری قرار دارد.

سردار خادم سیدالشهدا در حاشیه مراسم بهره‌برداری یا آغاز این پروژه ها، از توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی شامل برنج، روغن، شکر، حبوبات، خرما و... در مناطق محروم‌تر و کم‌برخوردار‌تر مرزی استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر توفیق و افتخار پاسداری از امنیت خوزستان طی سالیان اخیر به طور متناوب و مستمر، نقش ویژه‌ای در سازندگی و انجام اقدامات جهادی و مردم یاری و فعالیت‌های خدماتی و درمانی این استان را در کارنامه دارد که یکی از بیادماندنی‌ترین مقاطع مردم‌یاری این نیرو را در ماجرای سیل سال ۱۳۹۸ در کمک به مردم منطقه شاهد بودیم.

در ادامه همین روند، نیروی زمینی و قرارگاه کربلا در ماجرای دلخراش ریزش ساختمان موسوم به متروپل نیز دوشادوش نیرو‌های جهادی و امدادی، نقش مهمی از جمله در عملیات آواربرداری ایفا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز