خبرگزاری کار ایران

رجایی در نطق میان دستور:

آقای رییسی، اقدامات شما هنوز برای مدیران استانی مشخص نشده چه برسد به مردم کوچه و بازار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۶۷

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: مردم در تحمل گرانی و تورم در فشار طاقت فرسایی قرار گرفته‌اند؛ جراحی به موقع اقتصادی یک شمشیر دولبه است اگر به درستی اجرا شود؛ اقتصاد کشور نجات خواهد یافت در غیر این صورت آسیب جدی به مردم وارد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حسین رجایی در نشست علنی روز یکشنبه(۲۲ خردادماه) مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: ابتدا حرکت شیطانی، سخیف و غیرانسانی؛عده‌‌ای وطن فروش و خائن با حمایت صهیونیست خبیث در ساخت یک فیلم ضد ایرانی و غیر دینی محکوم کرده و از مسئولان ذیربط می‌خواهیم عاملان و حامیان داخلی وخارجی این دهن کجی‌ها را به اشد مجازات برسانند؛دشمنان بدانند خباث مذبوحانه و کف روی آب، باطل خواهد بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس یازدهم ادامه داد: به عنوان سرباز ولایت از مقام معظم رهبری که در دیدار اخیرشان مجددا لقب انقلابی بودن را به مجلس یازدهم داده‌اند و نمایندگان مجلس را همچون فرزندان خود خطاب کرده‌اند مراتب سپاس و قدردانی خود را اعلام و به ایشان عرض می نمایم؛ فرزندان شما در مجلس شورای اسلامی به دعای خیر حضرت عالی تا جان در بدن دارند از آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام خمینی(ره) حفظ و نگهداری خواهند کرد و رهنمودها آن عزیز را نصب العین قرار داده و برای اجرای آن با برنامه روشن در تقنین قوانین و نظارت به صورت منسجم و کارآمد نتیجه بخش عمل می نماییم.

وی افزود: مدیریت هدفمند هیات رییسه و کمیسیون‌ها در وصول به هدف معین نه تنها شرط لازم بلکه بیشترین تاثیر را خواهد داشت؛ از تمام تلاش‌ دولت سیزدهم در هدفمندی یارانه‌ ها تشکر داریم.

رجایی  خطاب به رییس جمهور گفت: مردم در تحمل گرانی و تورم در فشار طاقت فرسایی قرار گرفته‌اند اما این طرح درست و جراحی به موقع اقتصادی یک شمشیر دولبه است اگر به درستی اجرا شود؛ اقتصاد کشور نجات خواهد یافت؛در غیر این صورت آسیب جدی به مردم وارد خواهد کرد.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: دولتمردان به کرات با مردم سخن بگویند؛ مردم را در جریان جزییات اقدامات خود قرار دهند و از آنان همراهی بخواهید. آقای رییس جمهور، هنوز برای مدیران استانی و شهرستانی اقدامات شما مشخص نشده است؛ چه برسد به مردم کوچه و بازار! ضرورت این جراحی بزرگ را ابتدا برای مسئولان و سپس برای مردم تدبین کنید.

نماینده مردم لنجان با انتقاد عملکرد وزیران بیان کرد: آقای رییس جمهور، برخی از وزرای شما میدانی و عملیاتی نیستند و فقط در پایتخت آن هم پشت میز خود نشسته اند،وزیران شما باید فرماندهان میدان عملیات شما باشند تذکرات و حتی تغییرات را انجام دهید که دولت چابک تر شود.

وی اظهار کرد: مبارزه با گرانی و تورم در کنار تغییر به موقع و دسترسی به کالاهای اساسی از مهم ترین دغدغه‌های مردم است حفظ و تقویت ارزش پولی و پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران و کار مندان بخصوص معلمان و تنظیم درآمد مردم از کسبه و کشاورزان باید متناسب با هزینه زندگی باشد تاکید می‌کنم؛ هزینه زندگی و حمایت از تولید و اشتغال با کمک از تسهیلات قرض الحسنه و یارانه‌ای، باید در صدر برنامه‌های دولت قرار گیرد؛ از طرفی حرکت دولت در مسیر عزت و کرامت جوانان پاسخ عملی و بحق قانون جوانان که اشتغال است و این حق بر اساس اصول ۲۸و ۴۳ قانون اساسی که داشتن شغل مناسب ،حق جوانان خواهد بود باید مسیر اصلی دولت باشد.

رجایی  خطاب به رییس جمهور یادآور شد:جناب آقای رییسی بی عدالتی در وضعیت استخدامی و دریافتی کارکنان و کارمندان شرکتی و دولتی بسیار فاحش شده است ،طرح سازماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت آنان به قرارداد مستقیم، امری ضروری و در راستای عدالت است؛ این طرح را ما در کمیسیون اجتماعی تصویب کردیم و در نوبت صحن است.که ان شاالله مجلس هم آن را تایید خواهد کرد از دولت شما می‌خواهیم همراهی کرده و هر چه زودتر بعد از ابلاغ قانون آن را اجرا کنید که این طرح سبب افزایش سرمایه اجتماعی و آرامش این قشر زحمتکش خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی خطاب به وزیر نیرو گفت:  آقای محرابیان،امروز که بنده با شما صحبت می‌کنم به جهت کم آبی و بهتر بگویم به دلیل بی‌عدالتی در توزیع آب و عدم مدیریت صحیح آب توسط برخی مدیران ضعیف و بعضا نالایق آن وزارتخانه ،کشاورزان شهرستان لنجان دچار خسارت بزرگی شده‌اند و  دسترنج آنان نابود شد؛ بسیار ناپسند است که برای حل مشکل آب به جای مدیریت و حاکمیت دولت مردم را مقابل هم قرار دهند و بگویند خودتان به تفاهم برسید،ما اجرا و قبول خواهیم کرد، دولت باید تصمیم درست و قانونی را اجرا کند نه آنکه به جهت برخی از کم کاری ها  شانه خالی کند، نتیجه این نوع سیاست‌ها  عمیق شدن اختلافات و تنش‌های آبی در سطح کشور می‌شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان برنامه‌های خود را ارائه کنید و  شجاعت به خرج دهید ، تصمیم بگیرید و قانون را اجرا کنید نه اینکه توپ را در میدان خود مردم بیندازید ،رییس محترم سازمان محیط زیست متاسفانه سازمان مربوطه شما ناکارآمد و ناتوان از حفظ و مراقبت از محیط زیست است ،چند ماه است که از دستور رییس جمهور در خصوص رسیدگی به مشکلات زیست محیطی و آلایندگی شهرستان لنجان که دستور صریح  و فوری فرمودند می‌گذرد، اما آب از آب تکان نخورده است.،حتی سازمان محیط زیست به خود زحمت  رسیدگی نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز