خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی قوه‌ قضائیه:

کمیسیون‌های تخصصی درباره قانون جوانی جمعیت تشکیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۲۷۱

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: دشمنان تلاش دارند تا جمعیت کشور رشد نکرده و کاهش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه به معاونت حقوقی و امور مجلس در زمینه نظارت بر اجرای قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»، گفت: در این بخش ریاست قوه قضاییه سازمان بازرسی را مکلف کردند تا طبق بررسی‌های این سازمان، مشخص شود کدام یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده کم‌کاری کرده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال باید مشخص شود بر اساس قانون فوق چه تعداد آیین‌نامه در کدام دستگاه‌ها به نگارش درآمده است.

همکاری معاونت حقوقی قوه‌قضاییه و پزشکی قانونی برای اجرای قانون جوانی جمعیت

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به وظایف معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در زمینه نظارت بر اجرای قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»، اظهار کرد: معاونت حقوقی و امور مجلس و سازمان پزشکی قانونی همکاری خود در زمینه قانون جوانی جمعیت را از پیش از آغاز سال جدید مد نظر قرار داده‌اند.

وی تأکید کرد: از این رو در زمینه تشکیل کمیسیون‌ها و صدور ابلاغیه قضات اقدامات مد نظر قرار گرفته است و کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تأکید کرد: البته بخشی از این موضوع نیاز به تهیه قوانین و دستورالعمل‌ها در خود قوه قضاییه دارد، با این حال آنچه که مربوط به معاونت حقوقی و امور مجلس در این بخش بوده، مد نظر قرار گرفته و امیدواریم ظرف یک تا ۲ ماه آینده بتوانیم به تکالیف خود در این بخش عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» یک قانون بسیار ارزشمند و کارآمد است، به تلاش دشمنان در بی‌اثر گذاشتن این قانون اشاره کرد و بیان کرد: دشمنان تلاش دارند تا جمعیت کشور رشد نکرده و کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای اجرای قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» هماهنگ عمل کنند، گفت: ما در این بخش هم تکلیف شرعی و هم تکلیف قانونی برعهده داریم و همه باید در این بخش پا به میدان بگذارند و تلاش کنند تا جمعیت کشور رشد کند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با بیان اینکه پیری جمعیت قابل جبران نیست، اظهار کرد: هرکسی که دل در گرو عزت و تعالی کشور عزیزمان دارد باید در این بخش تلاش کند لذا همه باید در این بخش پا به میدان بگذارند و مسئولان هم به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت هزینه نیست و یک سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: توجه به قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» باید جزو اولویت‌های همه ادارات و سازمان‌ها باشد. البته قانونگذار هم در راستای ترک فعل دستگاه‌ها در این بخش، مجازات لازم را تعیین و الحمدالله سازمان بازرسی کل کشورهم به این مسئله ورود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز