خبرگزاری کار ایران

واکنش نماینده کشورمان به ادعاهای اسرائیل در نشست شورای حکام

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۵۵

در جریان برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که در وین اتریش در جریان است، نماینده رژیم صهیونیستی اسرائیل در زمان ارائه بیانیه خود، ادعاهای بی اساسی را علیه کشورمان مطرح نمود که با واکنش قاطع نماینده کشورمان در نشست مواجه گردید.

به گزارش ایلنا، محمدرضا غائبی  نماینده جمهوری اسلامی ضمن رد اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی، توجه جامعه بین الملل را به جنایات و نقض های این رژیم جلب نمود و ضمن تأکید بر اینکه رژیم غاصب اسرائیل خود بزرگترین ناقض هنجارها و قواعد بین المللی است، افزود:  در ژوئن ۱۹۸۱, دقیقا ۴۱ سال پیش, شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ۴۸۷ را به اتفاق آرا تصویب کرد که از جمله از اسرائیل خواسته تا فوراً تاسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد. نماینده کشورمان اضافه داشت: چهل و یک سال می‌گذرد و اسرائیل هنوز به این درخواست فوری شورای امنیت سازمان ملل پاسخ نداده است.

نماینده کشورمان با اشاره به اینکه اگر کسی درک کند که یک «درخواست فوری» بیش از چهل و یک سال زمان برای پاسخگویی نیاز دارد، افزود: بدیهی است که درجه و سرعت همکاری ایران و آژانس فراتر از درک اوست.  

وی در پایان افزود: این مضحک است که رژیم اسرائیل که طرف هیچ یک از معاهدات خلع سلاح و کنترل تسلیحات نیست و حاضر نیست همه تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت پادمان آژانس قرار دهد، آنقدر گستاخ شده است که واقعیت‌ها را دستکاری کرده و سایر اعضای NPT را موعظه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز