خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه:

روابط تجاری، مقدمه روابط سیاسی و امنیتی پایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۵۰

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پس از سفر رییس جمهور کشورمان به قطر و سفر امیر قطر به تهران، انتظارات برای توسعه روابط تجاری افزایش یافته است و باید شاهد گسترش روابط تجاری دو کشور باشیم.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری در نشست تجار و بازرگانان ایرانی که در نخستین روز سفر بزرگترین هیات تجاری ایران به قطر در دوحه برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که روابط اقتصادی میان دو کشور برقرار می شود، روابط سیاسی و امنیتی پایداری نیز میان آن کشورها شکل می گیرد و اگر روابط اقتصادی ضغیف باشد، روابط سیاسی و امنیتی نیز با یک وزش باد از هم جدا می شود. به عنوان مثال می بینیم با وجود آنکه آمریکایی ها نفت روسیه را تحریم کرده اند، ولی به چین اجازه می دهند نفت روسیه را بخرد و این نقش روابط تجاری در سیاست است.

وی افزود: بخش خصوصی باید روابط تجاری پایدار و استاندارد ایجاد کند و استانداردهای مربوطه را نیز به خوبی رعایت کند. پایداری و ثبات و تعهد به آنچه در قراردادها ذکر می شود، نکته مهمی است که باید در روابط تجاری مورد توجه باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر، صفری تاکید کرد: از میان بیش از ۱۰۰ کشوری که ایران با آنها روابط تجاری دارد، در بازه سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ روابط با پنج کشور رشد منفی داشته است که یکی از آنها قطر بوده است. اقدام اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر و حضور تجار و بازرگانان در قطر شروع خوبی برای گسترش تجارت با قطر است و با توجه به سفر رییس جمهور کشورمان به قطر و سفر امیر قطر به تهران نیز انتظارات برای گسترش روابط تجاری بیشتر شده است. در شرایطی که ارتباطات تجاری ایران با برخی کشورهای همسایه ۵۰۰ درصد رشد داشته است انتظار می رود شاهد گسترش روابط تجاری ایران و قطر نیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز