خبرگزاری کار ایران

گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با ایلنا:

اقناع و همراه کردن مردم، هزینه تصمیمات سخت را کاهش می‌دهد/ نباید به‌دنبال راحت‌ترین راه‌حل‌ها برویم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۱۸۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: به نظر من دولت باید به دنبال تثبیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشد. یکی از مسائل مهم قابل توجه این است که به‌دنبال راحت‌ترین راه‌حل‌ها نرویم، اگر قرار است قاچاقی از مرزها عبور کند و بعد به واسطه عبور قاچاق از مرز یک کالایی را چند برابر کنیم که جلوی قاچاق گرفته شود، به نظر می‌رسد که این راه‌حل منطقی و درستی نیست.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگر ایلنا، در پاسخ به این سوال که «رئیس‌جمهور اخیرا از تصمیمات سخت گفتند و بعدتر گفتند که اگر کسی با نگاه دولت هماهنگ نیست باید از کرسی‌های تصمیم‌سازی و اجرا برود، به نظر شما این تصمیم سخت مرتبط با تغییر کابینه است؟ اگر اینطور نیست چه تصمیمی مدنظر خواهد بود؟» گفت: من به طور دقیق از اینکه رئیس‌جمهور از چه تصمیم سختی صحبت می‌کند و احتمالا اشاره مستقیم به چه موضوعاتی دارند، اطلاعی ندارم اما به نظر می‌رسد که بیشتر موضوع اصلاح ساختارهای اقتصادی مدنظر باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تاکید بر اهمیت اقناع افکار عمومی و مردم برای همراهی با هر تصمیم سختی که مدنظر رئیس‌جمهور و دولت است، تصریح کرد: شرایط کشور ما شرایط سختی است و لازم است که دولت اگر می‌خواهد در هر بخشی اصلاح دیگری انجام دهد، این کار با همراهی مردم انجام شود، اگر در بخش‌هایی از جامعه قرار است اصلاح اقتصادی جدیدی اتفاق بیفتد، لازم است که کارشناسان و مجلس را در جریان قرار دهند. این همراهی می‌تواند هم به دولت کمک کرده و هم بار دولت را سبک کند.

وی افزود: در نتیجه معتقدم که دولت اگر قصد ورود و اصلاح در هر بخشی را دارد، بهتر است از کارشناسان خبره، اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه استفاده شود. اگر این زنجیره به درستی فعال شود، هزینه‌های اجتماعی دولت کاهش پیدا خواهد کرد. یقین بدانید هر طرحی اگر بهترین طرح هم باشد، برای دولت و کشور هزینه خواهد داشت و اگر مردم به درستی اقناع نشوند و همراهی نکنند، کار سخت خواهد بود. لذا خوب است که دولت فرهیختگان و نخبگان جامعه را چه به صورت فردی چه به صورت مجموعه‌ای مانند مراکز قانون‌گذاری یا تصمیم‌گیری کارشناسی و یا پژوهشی با خود همراه کند.

گودرزوند چگینی در ادامه عنوان کرد: به نظر من دولت باید به دنبال تثبیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشد. یکی از مسائل مهم قابل توجه این است که به‌دنبال راحت‌ترین راه‌حل‌ها نرویم، اگر قرار است قاچاقی از مرزها عبور کند و بعد به واسطه عبور قاچاق از مرز یک کالایی را چند برابر کنیم که جلوی قاچاق گرفته شود، به نظر می‌رسد که این راه‌حل منطقی و درستی نیست. ما باید برای جلوگیری از قاچاق معکوس مرزهای خود را ببندیم و راهکارهایی را در پیش بگیریم که مانع از افزایش قیمت کالاها یا نرسیدن کالا به دست مردم می‌شود.

نماینده مردم رودبار در پاسخ به اینکه آیا دولت می‌تواند در پایان مهلت دوماهه‌ای که عنوان کرده زیرساخت‌ها را آماده کرده و تخصیص کالابرگ را اجرایی کند؟، عنوان کرد: به اعتقاد من دولت اصلا نباید به این موضوع به شکل پرداخت نقدی ورود می‌کرد و مجلس هم چنین اجازه‌ای نداده بود، بلکه در قانون بودجه مجلس پیش‌بینی کرده بود که دولت راهکارهای لازم را انجام دهد و همزمان با اجرای طرح، کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این کار اگرچه بزرگ است و همه هم می‌گویند که کار بزرگی است اما باید در مسیر قانون حرکت کنیم، اگر کار خوب را در مسیر قانون انجام ندهیم، مفید نخواهد بود.

گودرزوند چگینی در ادامه تصریح کرد: اما درخصوص اجرای طرح کالابرگ دولت می‌تواند خیلی زود زیرساخت آن را آماده کند، به نظرم این کار سختی نیست چراکه کشور ما در شرایط جنگ هم توانسته خودش را اداره کند و دولت قرار نیست یک کار جدید و بی‌سابقه‌ای را انجام دهد بلکه مشابه این کار قبلا انجام شده و تجربه آن وجود داشته است.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز