خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان باید به‌روزرسانی شود/ فرصت شکایت و ثبت‌نام مجدد به منظور دریافت یارانه نقدی برای عموم فراهم است/ جلسات همه روزه دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۱۴۹

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: با توجه به اخباری که دارم و مطلع هستم که اعضای دولت حتی روزهای تعطیل هم جلسه دارند و تلاش زیادی برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به کار گرفته‌اند، فکر می‌کنم که بتوانند در زمانی که وعده دادند طرح کالابرگ الکترونیک را اجرایی کنند.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که «دولت گفته طی دو ماه زیرساخت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی را آماده و آن را اجرایی خواهد کرد، به نظر شما دولت قادر به چنین اتفاقی خواهد بود؟»، گفت: دولت به ما نمایندگان هم در جلسات مختلف طی ماه‌های گذشته این وعده را داده است و در زمان اجرای این طرح هم با تاکید و جدیت بیشتری وعده کردند که طی ۲ ماه زیرساخت‌ها را برای اجرای طرح اعطای کالابرگ الکترونیک فراهم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جلسات فشرده‌ای که دولتی‌ها هر روز به مدت ۸-۹ ساعت در شورای هماهنگی اقتصادی برگزار می‌کنند، من فکر می‌کنم که بتوانند به این نقطه برسند که اجرای این طرح عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در راستای مساله طرح کالابرگ الکترونیک و دهک‌بندی‌ها طی این هفته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه داریم تا ایشان آخرین اتفاقات و همینطور برنامه‌های خود را به نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی توضیح دهند.

وی با اشاره به اثرات پرداخت نقدی خاطرنشان کرد: با توجه به وعده‌ آقای رئیس‌جمهور مبنی بر تسریع در بحث پرداخت کالابرگ الکترونیک و همچنین اثرات ادامه وضعیت فعلی که قطعا بحث افزایش نقدینگی با پرداخت تاثیر منفی بر بازار و اقتصاد کشور خواهد گذاشت، تمام سعی دولت این است که کالابرگ الکترونیکی اجرا شود و ما هم کمک می‌کنیم که دولت هرچه زودتر بتواند این موضوع را اجرایی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در پاسخ به سوالی پیرامون میزان امیدواری به اجرای این طرح در موعد وعده داده شده یعنی ۲ ماه بعد از شروع پرداخت نقدی، گفت: با توجه به اخباری که دارم و مطلع هستم که اعضای دولت حتی روزهای تعطیل هم جلسه دارند و تلاش زیادی برای اجرای این طرح به کار گرفته‌اند، فکر می‌کنم که بتوانند در زمانی که وعده دادند، اجرای این طرح را آغاز کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه پیرامون اشکالات و ایراداتی که در دهک‌بندی‌ها وجود دارد و موارد متعددی از مردم که واجد شرایط هستند اما از یارانه پرداختی حذف شده‌اند و همینطور امکان ثبت‌نام مجدد آن‌ها، گفت: ببینید اکنون برای ثبت‌نام مجدد یک سامانه مشخص شده‌ است که کسانی که حذف شده‌اند در آنجا ثبت نام مجدد کرده و نسبت به حذف خود اعتراض کنند. در آنجا از طریق ۲۷ سروری که به سامانه رفاه ایرانیان متصل شده است شکایت مردم عزیز ارزیابی می‌شود و اگر واقعا شاخص‌ها را داشته باشند، حتما یارانه به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: مورد دیگر این است که بعد از ماموریتی که آقای قالیباف برای بررسی این موضوع دهک‌بندی‌ها و پرداخت یارانه به کمیسیون اجتماعی داد و بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد که یکی از اولویت اساسی باید به‌روزرسانی اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان باشد و باید اطلاعات قدیمی را به روز کنیم.

اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال فردی در یک زمانی خودرو داشته و براساس شرایط آن زمان یارانه‌اش قطع شده یا مثلا یک خانه‌ای داشته؛ اما فرض کنیم ۵ سال قبل خودروی خود را فروخته و اکنون فاقد خودرو است، خب این اطلاعات باید به‌روز شود.

وی گفت: ما تمامی این موارد را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بررسی خواهیم کرد و تلاش داریم به یک جمع‌بندی مشخص برای به‌روزرسانی و واقعی‌سازی اطلاعات برسیم تا بتوانیم خروجی بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز