خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

برگزاری نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران، چین و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۱۲۰

​نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین و پاکستان با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

به گزار ایلنا، عصر امروز رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، در نشست هم‌اندیشی با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و مشارکت معاونان اقتصادی و کنسولی و نیز مسئولان ارشد وزارت امور خارجه در محل این وزارت شرکت کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه ضمن استماع نظرات نمایندگان، روابط تهران و پکن را راهبردی خواند و با تاکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، به تشریح آخرین وضعیت روابط تهران - پکن و رویکرد ایران در اجرای نقشه راه روابط با چین پرداخت. 

امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و‌ چین نیز در این نشست، ضمن قدردانی از توجه وزیر امور خارجه به نقش مجلس و نمایندگان مردم در نظارت بر جریان اصلی روابط سیاسی به ویژه روابط جمهوری اسلامی ایران با چین، بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و چین از روند روبه رشد روابط همه جانبه با چین تاکید کرد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این نشست، به تشریح جنبه‌های مختلف روابط اقتصادی ایران با چین و پاکستان و آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان پرداخت و به سوالات نمایندگان مجلس در این خصوص پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز