خبرگزاری کار ایران

خاندوزی در جمع خبرنگاران:

ابعاد افزایش قیمت‌ها روی سایر کالاها از طریق سیاست خنثی‌کننده جبران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۱۴

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در مورد مساله مسکن، مساله بهداشت و درمان، خودرو و غیره مصوباتی را آقایان وزرا از قبل آورده بودند که ما مطمئن باشیم ابعاد افزایش قیمت‌ها روی سایر کالاها از طریق سیاست خنثی‌کننده جبران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان خاندوزی در پایان جلسه هیات دولت در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: با توجه به اینکه این سیاست ابعاد مختلفی دارد، دولت پیش از اینکه اساسا وارد بحث ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالاهای اساسی شود برای سایر اقلامی که آنها نیز می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند مانند بازارهای دیگر مثل خودرو، مسکن و حوزه بهداشت و درمان مصوبات مربوط به سایر بخش‌ها پیش از این انجام شده یعنی دو هفته گذشته در مورد مساله مسکن، مساله بهداشت و درمان، خودرو و غیره مصوباتی را آقایان وزرا از قبل آورده بودند که ما مطمئن باشیم ابعاد این افزایش قیمت‌ها روی سایر کالاها از طریق سیاست خنثی‌کننده جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: اما در خصوص خود این اقلام و اینکه روی سایر قیمت‌ها چه اتفاقی می‌افتد، به هرحال این اقلام کالاهایی هستند که برخی از اقلام مشتقه دارند که با افزایش قیمت این‌ها ممکن است مشتقات آن‌ها تغییر قیمت متناسب داشته باشد. برای اینکه این اتفاق، اتفاق کنترل شده و مهار شده‌ای باشد و با قاعده اقتصادی به یک باره فضایی را در جامعه ایجاد نکند که اگر قیمت این کالا افزایش پیدا کرده اضطراب ایجاد نکند، سازمان حمایت از مصرف کننده موظف شده هم برای این اقلام و هم مشتقات قیمت‌گذاری آماده کند که فکر می‌کنم دستور جلسه امروز همین است که آن اقلام هم نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام خواهد شد که آن‌ها هم با خبررسانی است. هر اتفاقی که قرار است برای قیمت کالاهای مرتبط و تابع این اقلام بیفتد با هماهنگی و نظر خود اتحادیه‌های تولیدی و مصوبه سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود که امروز ستاد تنظیم بازار آن را مصوب خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز