خبرگزاری کار ایران

فاطمی امین:

کالابرگ به‌معنی ارائه کارت جدید به مردم نیست/ قیمت نان افزایش نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۰۹۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منظور از ارائه کالابرگ کارت دیگری به مردم نیست، تاکید کرد: طی سه ماه گذشته به دلیل موضوعات مختلف قیمت هر تن گندم از ۲۸۰ دلار به ۴۰۰ دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا، سید رضا فاطمی امین پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عمده موضوعات مطرح شده در جلسه امروز مردمی‌سازی و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها بود؛ ما در چند ماه گذشته با دشواری‌هایی روبه‌رو شدیم؛ نخست اینکه قیمت گندم سه ماه گذشته هر تن ۲۸۰ دلار بود اما این روزها به ۴۰۰ دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت گندم موجب شده که شاهد قاچاق گسترده در حوزه آرد و گندم باشیم، اظهار داشت: دولت برای مدیریت این موضوع از چند ماه قبل بحث استفاده کالابرگ را در حوزه نان در نظر گرفته است. البته باید به این نکته دقت کرد که منظور از کالابرگ، کارت نان نبوده و این موضوع به معنای ارائه کارت دیگری به مردم نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح نحوه اجرای کالابرگ‌ها تصریح کرد: در این روش از کارت‌های بانکی استفاده می‌شود به این معنا که افراد هنگامی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه کنند، اگر قیمت نان هفت هزار تومان باشد اما بهای آن به صورت یارانه‌ای دو هزار تومان باشد، دو هزار تومان از حساب فرد کسر می‌شود و پنج هزار تومان باقی مانده از حساب یارانه افراد برداشت می‌شود بنابراین قیمت نان برای خریداران هیچ تغییری نمی‌کند.

فاطمی امین با بیان اینکه در روش مذکور به جای پرداخت یارانه به نانوا، کارخانه آرد و واردکننده گندم، یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این روش موجب کاهش انحراف در مصارف و قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجرا شدن است و در صورتی که از اجرای آن مطمئن شدیم در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت نان افزایش نخواهد داشت و با روش مذکور یارانه‌ها هدفمند و بهینه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز