خبرگزاری کار ایران

دهمرده در تشریح سوال خود از وزیر خارجه:

خشکسالی سیستان و بلوچستان موجب مهاجرت مردم شده است/ هیچ‌گونه اقدام پیشگیرانه‌ای برای نگهداشت مردم تاکنون انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۵۸

نماینده مردم زابل در مجلس ضمن اشاره به خشکسالی سیستان و بلوچستان و به خطر افتادن معیشت مردم گفت: دولت برای نگهداشت مردم به ویژه در مناطق مرزی هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده و این برنامه‌ها هیچ ربطی به افغانستان ندارد.

به گزارش ایلنا، حبیب اله دهمرده در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان تشریح سوال خود مبنی بر اینکه چرا تاکنون دررابطه با رودخانه های مرزی ازجمله رودخانه هیرمند، علیرغم تذکرات فراوان، نطق ها ومکاتبات  اقدام جدی صورت نگرفته است، از امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: فرمایشات شما خیلی خیلی هم فوق سری نبود و انس و جن بالاتر از این مطالب را بلد هستند البته برای توجیه برخی کارها و کم کاری‌های شما از نظر روانی شاید تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به عنوان انبار غله آسیا معروف بود و در این خصوص دارای افتخارات فراوانی بوده است. علیرغم اقدامات خوب نظام جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها متأسفانه به دلیل عدم مدیریت فرصت‌ها و تهدیدها، مشکلاتی ایجاد شده که نه در شأن نظام جمهوری و نه در شأن مردم این دیار است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمده فعالیت و اقتصاد معیشتی مردم سیستان و بلوچستان بر پایه کشاورزی و وابسته به آب رودخانه هیرمند است اما متأسفانه استمرار دو دهه خشکسالی موجب شده تا مردم مرزنشین در شرایط سختی قرار گرفته و به بخش‌های دیگر مهاجرت کنند و این افزایش موج مهاجرت همانند یک سم مهلک برای کشور است.

دهمرده تأکید کرد: اگر همان بحث پیشگیری برای نگهداشت مردم در منطقه بر اساس برنامه های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت انجام می‌شد اکنون شاهد این مشکلات نبودیم اما متأسفانه اراده‌ای برای اجرای آنها وجود نداشت و این برنامه‌ها هیچ ربطی به افغانستان ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز