خبرگزاری کار ایران

تاکید مصدق بر استفاده از نهاد‌های ارفاقی در مجازات حبس

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۴۶۵

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: باید سیاست اصلی ما در مجازات مجرمان استفاده از نهاد‌های ارفاقی و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه باید در مجازات مجرمین سیاست عدالت ترمیمی را در پیش بگیریم، گفت: قانونگذار در مواردی نهاد‌های ارفاقی مانند مجازات‌های جایگزین حبس، صدور قرار تعلیق حبس، استفاده از ماده ۵۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد از مجازات حبس منجر به سست شدن احکام می‌شود، اظهار داشت: قانونگذار پیش‌بینی کرده است که در صورتی که یک مجرم یک سوم دوره زندانی خود را سپری کند و احتمال ارتکاب مجدد جرم هم وجود نداشته باشد قاضی می‌تواند الباقی مدت حبس را تعلیق کند و از آزادی مشروط استفاده کند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آیا نمی‌توانیم طوری مدیریت کنیم که هم زندان را مدیریت کنیم هم مجرمان را مدیریت کنیم و هم کسانی که متنبه شدند آزاد شوند؟ علی القاعده می‌توانیم.

در این مراسم، عمران علی‌محمدی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان ایلام معرفی شد. عمران علی‌محمدی که با حکم رئیس قوه قضائیه جانشین علی دهقانی در سمت ریاست کل دادگستری استان ایلام شده، پیش از این ریاست شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران را برعهده داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز