خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون وزارت خارجه نروژ با امیرعبداللهیان مطرح شد؛

گسترش مناسبات سیاسی، تجاری و پارلمانی میان تهران و اوسلو

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۶۳

عاون وزارت امور خارجه نروژ در جریان سفر به کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار، سابقه یکصد و پانزده ساله روابط سیاسی میان ایران و نروژ را پشتوانه مهم روابط دو کشور دانست و گسترش مناسبات سیاسی، تجاری و پارلمانی فی مابین را حائز اهمیت دانست.

امیر عبداللهیان مشارکت ایرانیان مقیم نروژ در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را سرمایه ای ارزشمند برای تحکیم روابط ملتها و توسعه مناسبات دو کشور قلمداد کرد.

طرفین نشست مشورتهای سیاسی دو کشور در سطح معاونان وزارت خانه های امور خارجه دو کشور را فرصت مناسبی برای ارتقاء درک متقابل و تعاملات دو کشور دانستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اوکراین و منطقه، شامل امنیت و ثبات در خلیج فارس و افغانستان ، یمن و اوکراین را تشریح کرد.

معاون وزیر خارجه نروژ ، توسعه تماس‌های دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را یکی اولویت‌های مهم سیاست خارجی نروژ در منطقه دانست.

معاون وزیر خارجه نروژ در این دیدار، دعوت وزیر خارجه کشورش از همتای ایرانی برای دیدار دوجانبه و شرکت در نشست مجمع گفتگوهای اسلو را تجدید کرد.

وزیر خارجه کشورمان نیز متقابلا از همتای نروژی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

طرف نروژی نیز مواضع کشورش در استقبال از توسعه مناسبات تهران و اسلو، تحولات اوکراین و افغانستان را تبیین کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز