خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در راهپیمایی روز قدس:

نشست سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین هفته آینده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۵۹۸

وزیر امور خارجه گفت: نشست سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین هفته آینده در جده برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در جریان راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران گفت: ما قویا اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم. ما برای مقابله با این مسئله در سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک خیلی فشرده‌ای را داشتیم از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تا هماهنگی با برخی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواستیم که نشست اضطراری برگزار شود.

وی ادامه داد: به همین منظور هفته آینده این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای اسلامی در جده و در دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود. خوشبختانه دیپلمات‌های ما حدود سه ماهی است که در جده در عربستان سعودی نزد سازمان همکاری اسلامی مستقرند و جمهوری اسلامی ایران نیز حضور فعالی خواهد داشت و امیدوارم بتوانیم در سطح وزرای خارجه این نشست را برگزار کنیم.

وی افزود: در رایزنی با وزرای خارجه کشورهای اسلامی و غیراسلامی مدافع فلسطین نیز آنها را نسبت به این موضوع حساس کردیم و امیدوارم یک اقدام جدی، ولو پس از ماه مبارک رمضان در این رابطه انجام شود.

وزیر امور خارجه گفت: واقعا امروز مقاومت در بهترین شرایط خودش در منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خودش است. صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که ایده و خواب آشفته از نیل تا فرات را محقق کنند عملا مقاومت اجازه نداد و شهدای بزرگ مقاومت فلسطینی و لبنانی و اسلامی این اجازه را ندادند و به ویژه جا دارد از سردار شهید سلیمانی عزیز شهید بزرگ قدس و شهید بزرگ مبارزه با تروریسم یاد کنم. ان‌شاءالله همه ما در قدس نماز خواهیم خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز