خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو:

مذاکرات وین از محورهای اصلی گفت‌وگوی ما با روس‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۹۶۲

وزیر امور خارجه اهداف سفر خود به روسیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو، با اشاره به اهداف این سفر گفت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌گیرد؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای دکتر رئیسی به مسکو و توافقاتی که بین رؤسای جمهور دو کشور انجام شد. موضوع دوم به تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی بر می‌گردد که هم در عرصه‌های منطقه‌ای و هم در عرصه بین المللی رخ داده است. به‌تبع‌ ما نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشیم؛ ما به صراحت جنگ را در اوکراین یا در افغانستان و یمن یا هر نقطه دیگری از جهان باشد، محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌ها را روش نادرستی می‌دانیم، بر دستیابی به راه‌حل سیاسی در موضوع اوکراین هم تمرکز داریم. موضوع سوم مورد توجه در سفر به مسکو، پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌هاست. در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و سایر طرف‌های غربی به نتیجه برسیم، ممکن است طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشد. 

وی افزود: من از گفت‌وگوهایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوارم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار می‌گیرد، به نتیجه و جمع‌بندی روشن برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز