خبرگزاری کار ایران

بررسی ابعاد ترانزیت ریلی در دیدار امیرعبداللهیان و مدیرعامل راه‌آهن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۳۵۱

ابعاد ترانزیت ریلی در دیدار وزیر امور خارجه و مدیرعامل راه‌آهن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی در جلسه مشترک روز جاری در وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان را در جریان آخرین تحولات و دستاوردهای حوزه ترانزیت ریلی کشور قرار دادند.

وی به رشد چشمگیر جابجایی کالای ترانزیتی در شش ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره و بر اهتمام راه آهن در عملیاتی کردنِ حداکثریِ امکانات و ظرفیت‌های بالقوه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن گزارشی از آخرین اقدامات در راستای ساخت حلقه‌های مفقوده ریلی در کریدور شمال - جنوب از جمله راه‌آهن رشت - آستارا و راه‌‌آهن چابهار - زاهدان را به وزیر امور خارجه ارائه کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز ضمن اشاره به اهمیت ترانزیت در دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی دولت، از مدیرعامل و کلیه دست‌اندرکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌های گسترده برای ارتقای جایگاه ترانزیتی کشور تشکر کرد.

وی بر ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از این تلاش‌ها در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید کرد و گفت که وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را با مقامات ذیربط جهت کمک به رفع برخی تنگناها و کاستی‌ها به عمل خواهد آورد.

در این جلسه، همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و معاون بهره‌برداری راه‌آهن نیز توضیحاتی درخصوص فعالیت‌های مربوط به تسهیل ترانزیت ریلی در سرخس و اینچه برون و حمل و نقل چندوجهی در بنادر شمالی کشور ارائه کردند. 

در پایان، مقرر شد جلسات دوجانبه راه‌آهن و وزارت امور خارجه تداوم داشته باشد و همچنین موضوعات مورد بحث در این جلسه در "کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت" نیز دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز