خبرگزاری کار ایران

تحلیل «تبلت مگزین» از برنامه‌ریزی جمهوری‌خواهان برای مخالفت با هرگونه توافق

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۲۱۸

تبلت مگزین در تحلیلی به مخالفت جمهوری‌خواهان با احیای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از تبلت مگزین، رابرت مالی، نماینده بایدن در امور ایران  به دنبال احیای توافق هسته‌ای باراک اوباما از طریق مذاکره با ایران است، مقامات آمریکایی به آسانی اعتراف می‌کنند که پس از خروج بایدن از قدرت، نمی‌توانند بقای توافقی را که به دست می‌آورند، تضمین کنند. در نتیجه، مقامات ایرانی خواستار «ضمانت‌هایی» از ایالات متحده هستند تا مطمئن شوند آخرین نسخه از توافق، به سرنوشت توافقی که توسط ترامپ نادیده گرفته شد، دچار نمی‌شود. 

بر اساس اظهارات ماه گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، موضوع ضمانت‌نامه‌ها در بعد اقتصادی یکی از دو موضوع باقی‌مانده در مذاکرات در کنار درخواست ایران برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سیاه بود.  هم ایران و هم روسیه خواهان تضمین‌هایی از سوی ایالات متحده بودند مبنی بر اینکه هرگونه قرارداد اقتصادی مستثنی از تحریم‌ها خواهد بود.

با این حال، نگرانی ایران مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده ممکن است از وعده خود مبنی بر کاهش تحریم‌ها سرپیچی کند، منطقی است. اکنون، به نظر می‌رسد مقامات ایرانی تصور می‌کنند که هر توافقی که به دست می‌آورند، حداقل تا پایان دوره ریاست‌جمهوری بایدن پابرجا خواهد ماند. اما این باور نیز ممکن است اشتباه باشد. در گفت‌وگوهای اخیر با تعدادی از دفاتر سنا و مجلس نمایندگان، مشخص شد که جمهوری‌خواهان آماده‌اند تا ماهیچه‌های خود را برای شکستن هرگونه توافقی که به دست می‌آید، منعطف کنند و در صورت لزوم برای بازگرداندن اقتصاد ایران به زیر تحریم‌ها تلاش خواهند کرد.

در حالی که به یک نماینده جمهوری‌خواه در کاخ سفید نیاز است تا رسماً مشارکت در توافق جدید را متوقف کند و به طور کامل به کمپین حداکثر فشار اقتصادی و دیپلماتیک بازگردد، کنترل جمهوری‌خواهان بر کنگره نگرانی‌ها برای تداوم برجام را تشدید می‌کند. این دقیقا همان چیزی است که جمهوری‌خواهان ارشد در حال برنامه‌ریزی برای انجام آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز